ЕЛЕКТРОННІ ЛІКАРНЯНІ!
ЕЛЕКТРОННІ ЛІКАРНЯНІ!
З 1 червня 2021 року розпочато впровадження електронних листків непрацездатності. Заплановано поступовий перехід від листків непрацездатності на паперових носіях.
В повному обсязі старт планується з 1 вересня 2021 року.
Електронний листок непрацездатності формується (видається) за допомогою програмних засобів з електронного реєстру листків непрацездатності (далі — ЕРЛН, Реєстр) на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність або документа, що засвідчує факт усиновлення дитини, і реєструється за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності в Реєстрі електронних документів. Він є підставою для звільнення від роботи, оплати перших 5 днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Формує та веде даний реєстр Пенсійний фонд України (ПФУ). Він же і є володільцем даних.
Отримати інформацію про електронний листок непрацездатності може:
1) страхувальник (роботодавець) — через електронний кабінет
В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) роботодавець має доступ до інформації щодо електронних листків непрацездатності по співробітниках, які працюють за основним місцем роботи, зокрема, номер лікарняного, дата його відкриття, закриття (пункт меню «Листки непрацездатності»). Роботодавець автоматично отримує необхідну інформацію для нарахування коштів, зокрема, щодо тривалості страхового стажу працівників, формує заяву-розрахунок та здійснює виплату.
При внесенні інформації в Реєстр, лікар повинен буде зазначити в системі найменування та податковий номер страхувальника, у якого працює пацієнт. Страхувальникам (роботодавцям) радимо заздалегідь проінформувати своїх працівників про податковий номер підприємства.
2) застрахована особа (працівник) — через свій електронний кабінет на вищезазначеному вебпорталі ПФУ (пункт меню «Мої листки непрацездатності»)
Запровадження е-лікарняних:
– спрощує оформлення тимчасової непрацездатності;
– скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;
– унеможливлює зловживання під час обігу листків непрацездатності;
– мінімізує застосування штрафних санкцій через імовірні помилки в оформленні листків непрацездатності.