Положення про відділ соціального захисту населення
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ соціального захисту населення
Зорівської сільської ради
1. Загальні положення
1.1 Відділ соціального захисту населення Зорівської сільської ради (далі − Відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Зорівської сільської ради, утворюється рішенням Зорівської сільської ради.
1.2. Відділ у своїй діяльності є підзвітним і підконтрольним Зорівській сільській раді, а також сільському голові та виконавчому комітету Зорівської сільської ради, відповідно до розподілу обов’язків.
1.3. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України та законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і наказами Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голів обласної адміністрації, рішеннями Зорівської сільської ради, розпорядженнями сільського голови, рішеннями виконавчого комітету Зорівської сільської ради, цим Положенням.
1.4. Місце знаходження Відділу: вул. Ростанців, 2А, с.Зорівка, Золотоніського району, Черкаської області, 19740.
1.5. Повна назва відділу – відділ соціального захисту населення виконавчого комітету Зорівської сільської ради.
1.6. Відділ не є юридичною особою.
1.7. Начальник відділу та інші посадові особи відділу, призначаються на посаду і звільняються з посади сільським головою згідно з чинним законодавством
1.8. Відділ ліквідовується або реорганізовується на підставі рішення сільської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
1.9. Відділ фінансується з місцевого бюджету.
2. Основні завдання та функції Відділу
Основними завданнями відділу соціального захисту населення є:
1. Забезпечення реалізації на території громади державної політики у сфері соціального захисту населення.
2. Визначення та реалізація соціальних пріоритетів розвитку громади, розробка місцевих програм соціального спрямування, проектів, програм та заходів щодо підтримки вразливих категорій населення.
3. Запровадження та надання місцевих гарантій соціального захисту, соціальної підтримки мешканців громади.
4. Організація роботи з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
5. Забезпечення захисту персональних даних.
6. Координація, контроль та забезпечення у межах повноважень виконання державних цільових програм.
7. У сферах соціальної підтримки населення, забезпечення державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян:
- координаційно-методична функція та моніторинг з питань надання та виплати:
- державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю; державної соціальної допомоги на догляд (крім державної соціальної допомоги на догляд особам, зазначеним у пунктах 1–3 частини першої статті 7 Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю»); щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, одинокими особами, які досягли 80-річного віку; тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку; державної допомоги сім’ям з дітьми; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю; тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею; допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю; інших видів державної підтримки відповідно до законодавства;
- компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги відповідно до закону;
- субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
- пільг з оплати житлово-комунальних послуг, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу.
8. Забезпечення організації та координації роботи, пов’язаної з обліком внутрішньо переміщених осіб.
9. Прийом заяв і відповідних документів для призначення державної соціальної допомоги, зокрема, із застосуванням програмного комплексу Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» та передання їх до управління соціального захисту населення Золотоніської РДА.
10. Організація збору документів для надання установлених законодавством пільг та реалізацію заходів щодо соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, одиноких непрацездатних громадян, жертв політичних репресій, депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, дітей-сиріт, сімей загиблих військовослужбовців, багатодітних сімей та інших вразливих категорій громадян, координує роботу підприємств, установ, організацій з цих питань;
11. Організація збору документів для визначенням статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб з інвалідністю внаслідок війни та осіб, на яких поширюється дія законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» для передачі їх до управління соціального захисту населення Золотоніської РДА.
12.Контроль за виплатою одноразової грошової допомоги до 9 травня відповідно до законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а також виплати винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня».
13. У сферах надання соціальних послуг населенню (соціального обслуговування), проведення соціальної роботи:
- забезпечення реалізації державної політики з питань надання соціальних послуг і соціальної роботи на місцевому рівні;
- організація інформування населення громади про перелік соціальних послуг, їх зміст і порядок надання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я;
- розгляд заяв осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, про отримання соціальних послуг і прийняття рішення щодо їх надання;
- забезпечення доступності громадян до соціальних послуг, контроль їх якості і своєчасності надання відповідно до законодавства;
- сприяння в отриманні документів громадянами, необхідних для призначення окремих видів допомоги, субсидій та надання пільг;
- здійснення контролю за дотриманням вимог Закону України «Про соціальні послуги»;
- проведення на місцевому рівні моніторингу надання соціальних послуг, оцінювання їх якості та оприлюднення відповідних результатів;
- забезпечення збору, аналізу та поширення, відповідно до законодавства, інформації щодо надання соціальних послуг, сприяння впровадженню успішного досвіду надання соціальних послуг;
- у межах компетенції організація роботи, пов’язаної з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.
14. У сфері соціальної інтеграції осіб з інвалідністю:
ведення обліку осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших осіб, які мають право на безоплатне забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.
3. Відділ має право
3.1. Брати участь у здійсненні контролю за наданням інвалідам, ветеранам війни та праці, сім’ям загиблих військовослужбовців, сім’ям з дітьми, іншим громадянам пільг, установлених законодавством.
3.2. Одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів виконавчого комітету Зорівської сільської ради, Золотоніської районної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
3.3. Подавати на розгляд сільської ради пропозиції з питань, що належать до компетенції Відділу.
3.4. Залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету Зорівської сільської ради, структурних підрозділів Золотоніської районної державної адміністрації, підприємств, установ, організацій та об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції Відділу.
4. Система взаємодії
Відділ під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету Зорівської сільської ради, з управлінням соціального захисту населення Золотоніської районної державної адміністрації, структурними підрозділами соціального захисту сільських рад району, суб’єктами надання соціальних послуг, управлінням Пенсійного Фонду України, органами Фонду соціального страхування України, державної служби зайнятості, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об’єднаннями громадян.
5. Структура Відділу
Штатний розпис Відділу затверджується рішенням сільської ради у межах загальної чисельності та фонду оплати праці працівників, затверджених рішенням ради.
Працівники Відділу – призначаються на посаду відповідно до вимог чинного законодавства України і звільняються з посади розпорядженням сільського голови.
Посадові обов’язки працівників відділу визначаються посадовими інструкціями, які затверджуються сільським головою.
6. Керівництво відділу
6.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою відповідно до чинного законодавства.
6.2. Начальник відділу:
- здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, визначає ступінь відповідальності своїх працівників;
- розробляє Положення про відділ;
- готує у межах своєї компетенції розпорядження, організовує і контролює їх виконання.
7. Фінансування діяльності Відділу
Відділ фінансується за рахунок коштів бюджету Зорівської сільської ради, які виділені на забезпечення його діяльності.
8. Заключні положення
Ліквідація і реорганізація Відділу здійснюється за рішенням Зорівської сільської ради у встановленому законом порядку.
Зміни і доповнення до цього положення вносяться розпорядженням сільського голови.