Правильний вибір професії - одна зі складових успіху сучасної людини
Правильний вибір професії - одна зі складових успіху сучасної людини, що сприяє гармонійному розвитку особистості. Ситуація на ринку праці та в економіці України швидко змінюється. Часто буває так, що невірний вибір професійного шляху призводить до проблем і кризових наслідків, які впливають на все подальше життя.
Щоб реалізувати себе й досягти бажаних висот у трудовій діяльності, необхідно заздалегідь приділити належну увагу профорієнтації. Cьогодні світ диктує інші підходи, виходячи з того, якими знаннями, вміннями і навичками має володіти людина для того, щоб бути затребуваною і успішною на ринку праці через 5-10 років.
Разом з тим, нові обставини останніх років змушують роботодавців шукати в резюме кандидатів на заповнення вакансій так звані «м’які навички».
Дослідження показують , що кандидати можуть повністю позбавляти себе шансів на успіх, ігноруючи ключові фактори, на які роботодавці тепер звертають увагу.
Що ж таке «м’які навички»?
«М’які навички» - це особисті якості людини.
Власне, це все те, що робить людину прекрасним співробітником, окрім технічних навичок, необхідних для роботи.
Ці навички можуть бути як природними, так і набутими, розвинутими людиною шляхом додаткових занять.
Тож, які основні «м’які навички» цікавлять рекрутерів зараз:
1. Логічне мислення та творче розв’язання проблем.
Останнє, чого хотів би роботодавець - це співробітник, який, зіткнувшись зі складною ситуацією або новим завданням, скаже: «Ого, я не знаю, що тут можна зробити».
Замість цього вони хочуть бути впевненими в тому, що їхні працівники можуть мислити логічно і творчо, проявляти ентузіазм, щоб швидко розв’язувати проблеми, які виникають в процесі роботи.
2. Комунікативні навички.
Ця широка сфера може охоплювати багато: як співробітник спілкуєтеся з клієнтами, з колегами, як комунікує дистанційно.
Зараз, коли спілкування часто здійснюється за допомогою телефонних дзвінків, електронної пошти, чатів та відео, сильні комунікативні навички стають вкрай важливими.
3. Тайм - менеджмент.
Перехід на часткову дистанційну роботу для багатьох роботодавців був великим кроком уперед.
Чи буде команда продуктивною поза офісом?
Робота за межами робочого місця може дійсно заощадити час, але одночасно й додати багато чинників, що відвертають увагу.
Без нормованого робочого дня тайм-менеджмент став «м’якою» навичкою, яка швидко піднялась на вершину списку пріоритетів багатьох рекрутерів.
4. Орієнтація на розвиток.
Необхідно вміти рости та адаптуватися до змін у своїй галузі та на ринку праці в цілому.
В умовах механізації робочих місць і галузей промисловості стали необхідними для людини готовність і прагнення навчатися.
Професіонали з бажанням кар’єрного зростання – це люди, вмотивовані на досягнення кращого результату через постійне навчання новим навичкам, щоб рухатися в ногу зі змінами.
Емоційний інтелект (EQ).
Що означає мати високий емоційний інтелект?
Емоційний інтелект - це здатність сприймати, оцінювати й реагувати на свої емоції та емоції інших людей.
Це означає, що ви здатні емпатично ставитися до оточення.
За даними дослідження, проведеного компанією CareerBuilder, 71% роботодавців цінують емоційний інтелект співробітника вище, ніж IQ.
6. Співпраця.
Співпрацювати з колегами не так просто, як здається.
Ті, хто вважає, що знає, як зробити роботу, і не довіряє іншим у виконанні обов’язків, можуть створити напруженість в колективі й знизити загальну ефективність роботи.
7. Адаптивність.
Зміни - це важлива складова сучасного робочого місця.
Блискавичний розвиток технологій змушує постійно робити щось по-іншому. Все це вимагає від працівників адаптації до нових методів, нових технологій і нового способу мислення.
8. Активне слухання.
Це не так складно, але для багатьох людей теж важке завдання, особливо при дистанційній комунікації.
Активний слухач показує, що він залучений у розмову: ставить питання, тримає зоровий контакт і утримується від засуджень.
9. Лідерські якості.
Креативність, комунікабельність, прагнення до зростання, емоційний інтелект та співробітництво - все це навички, які можуть зробити вас прекрасним співробітником, але лідерські якості піднімуть ваш загальний рівень підготовки ще вище.