№62 від 31.08.2022 "Про організацію інклюзивного навчання в школі в 2022-2023 навчальному році"
Зорівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Зорівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області
вул. Ростанців1, с. Зорівка, Золотоніський район, Черкаська область, 19740, тел. 93-4-40
e-mail: zorivka.shkola@gmail.comkод ЄДРПОУ 34323775
Від 31.08.2022 № 62
На № ________від _________
Наказ
Про організацію інклюзивного навчання в школі в 2022-2023 навчальному році
Відповідно до ст.20 Закону України «Про освіту», ст. 12, 26 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», на підставі заяви законного представника дитини, висновку КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Золотоніської районної ради Черкаської області № ІРЦ-85742/2020/187163 від 18.12.2020, з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство:
НАКАЗУЮ:
1. Відкрити з 01.09.2022 року клас з інклюзивною формою навчання на базі 3 класу школи.
2. Організувати для Прокопова Сергія Миколайовича , учня з особливими освітніми потребами, інклюзивне навчання відповідно до чинного законодавства.
З 01.09.2022
3. Здійснювати освітній процес у 3 класі з інклюзивним навчанням відповідно до навчального плану школи з урахуванням потреб дитини з особливими освітніми потребами та особливостей її психофізичного розвитку.
Протягом 2022 - 2023 н.р.
4. Створити команду психолого-педагогічного супроводу для дитини з особливими освітніми потребами, учня 3 класу, який здобуває освіту в умовах інклюзивного навчання у такому складі.
5.Згідно з індивідуальним навчальним планом проводити корекційно-розвиткові заняття з учнем 3 класу Прокоповим С.М. відповідними фахівцями.
Протягом 2022 - 2023 н.р.
6.Закріпити за 3 класом асистента вчителя – Шморгун В.Г.
Протягом 2022 - 2023 н.р.
7. Асистенту вчителя :
7.1. Вивчати стан адаптації учня у 3 класі.
Постійно
7.2. Надавати систематичну консультативну допомогу вчителям-предметникам, які викладають у класі з інклюзивною формою навчання, у створенні сприятливих умов адаптації, психологічно комфортного перебування учня в учнівському колективі.
Постійно
7.3. Проводити корекційно-розвивальні заняття.
Постійно
7.4. Здійснювати психолого-педагогічний супровід дитини і родини.
Постійно
7.5. Керуватися в роботі посадовими обов'язками асистента вчителя. Вести учнівське портфоліо та журнал спостережень для відображення навчальних досягнень дитини з особливими освітніми потребами, розвитку її інтересів.
Постійно
8. Вчителю початкових класів Поляковій І.М.:
8.1. Запобігати проявам негативного ставлення в учнівському колективі, дискримінації, вести цілеспрямовану роботу у учнівським колективом класу, спрямовану на виховання толерантності, добра, милосердя;
Постійно
8.2. Забезпечити постійну співпрацю з батьками дитини, яка має особливості психофізичного розвитку, їх інформування, педагогічну підтримку, залучення до організації навчально-виховного процесу;
Постійно
8.3. Забезпечити особистісно зорієнтований підхід до організації освітнього процесу, враховуючи особливі освітні потреби учня Прокопова С.М.;
Постійно
8.4. Здійснювати оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими потребами згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу;
Постійно
8.5. Залучати дитину з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів з урахуванням її інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності та стану здоров’я.
Протягом 2022 - 2023 н.р.
9.Затвердити графік роботи асистента вчителя (Додаток 1).
10.Затвердити порядок координації діяльності учителя, та асистента вчителя (Додаток 2).
11. Вчителям-предметникам які викладають у 3 класі:
11.1. Створити належні умови для інклюзивної форми навчання Прокопова С.М., учня з особливими освітніми потребами у 3класі.
Постійно
11.2. Організувати інклюзивне навчання з урахуванням висновку психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини від 10.09.2019 р. № 7/19.
З 01.09.2022 р.
11.3. Забезпечити особистісно-зорієнтований підхід до організації навчально-виховного процесу, враховуючи особливі освітні потреби учня.
Постійно
12. Практичному психологу Рибак Ю.О.:
12.1. Надавати систематичну консультативну допомогу асистенту вчителя, вчителю початкових класів, учителям-предметникам, які викладають у класі з інклюзивною формою навчання, у створенні сприятливих умов адаптації учня з ООП, психологічно комфортного перебування в учнівському колективі;
Постійно
12.2. Вивчити стан адаптації учня з ООП класу з інклюзивною формою навчання;
Постійно
12.3. Здійснювати психолого-педагогічний супровід дитини, яка має особливості психофізичного розвитку, проводити індивідуальну роботу, сприяти успішній адаптації до навчання та перебування її в учнівському колективі;
Постійно
12.4.Здійснювати психолого-педагогічний супровід родини, у якій виховується дитина з ООП, проводити індивідуальні консультації для батьків, тренінги;
Постійно
13. Бібліотекарю закладу Розсосі Л.М.. забезпечити підручниками учня з особливими освітніми потребами інклюзивної форми навчання.
До 01.09.2022
14. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Божко Т.В.:
14.1. Взяти під контроль: організацію навчання учня з особливими освітніми потребами 3 класу з інклюзивною формою навчання; проведення корекційно-розвиткових занять відповідними спеціалістами, соціально-психологічний супровід;
Постійно
14.2. Аналізувати результативність освітнього процесу в класі з інклюзивною формою навчання та рівня навчальних досягнень учня з ООП.
Щосеместра
14.3. Провести методичну нараду вчителів-предметників, які викладають у класі інклюзивного навчання, з питань методики організації навчально-виховного процесу.
До 12.09.2022
14.4. Щомісяця на нараді при директорові інформувати про стан освітнього процесу в класі з інклюзивною формою навчання.
Щомісяця
15. Покласти відповідальність за збереження здоров’я учня 3 класу Прокопова С.М., дитини з особливими освітніми потребами, у період проведення навчальних та корекційно-розвиткових занять на асистента вчителя , вчителя початкових класів та вчителів-предметників інклюзивного (3) класу, відповідних спеціалістів корекційно-розвивальних занять.
Постійно
13. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор Юрій ШЕПЕЛЬ
З наказом ознайомлені: ___________Тетяна БОЖКО _________
___________Валентина ШМОРГУН________
___________Ірина ПОЛЯКОВА________
Додаток 1
ГРАФІК
роботи асистента вчителя Шморгун В.Г.
на 2022-2023 н.р.
День тижня |
Час роботи |
Примітки |
Понеділок |
08.15 – 13:15 |
|
Вівторок |
08.15 – 13:15 |
|
Середа |
08.15 – 14:05 |
|
Четвер |
08.15 – 13:15 |
|
П’ятниця |
08.15 – 12:25 |
|
Додаток 2
ПОРЯДОК
координації діяльності учителя та асистента вчителя
Обов'язки вчителя |
Спільна робота вчителя та асистента вчителя |
Обов'язки асистента вчителя |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП |
Обговорити можливості учня з ООП, Його сильні та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
Розробка програми Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи. |
Обговорити бажані результати для учня. Обговорити освітні, поведінкові та Емоційні цілі. Участь у розробці ІНП, ІПР учня з ООП |
Підготувати індивідуальний навчальний план (ІНП), індивідуальну програму розвитку (ІПР). Оновлювати інформацію про учнів та ІНП, ІПР. |
Планування Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси. Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. Визначити пріоритети |
Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня |
Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю |
Спостереження Розробити чітку систему організації навчально- виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООП. Працювати відповідно до розробленої системи |
Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП. Обговорити реальний етап Навчальних досягнень учня з ООП, Його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР |
Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП. Документувати та звітувати вчителю (за потреби) |
Навчання Виконувати план уроку, проводити навчання згідно Спостерігати за процесом Залучати учня з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом. Моделювати навчальні методи та належну мову. Надати асистентам ресурси |
Чітко висловити результати та обмінятись досвідом. Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати, виконання завдань ІНП. Обговорити розташування Гнучкого розкладу відвідування уроків учнем з ООП
|
Проводити додаткове Спостерігати за їх Сприяти розвитку зв’язного Вести спостереження, надавативчителюоб'єктивнуінформаціющодонавчальноїдіяльностіучнів з ООП |
Оцінка Слідкувати за прогресом учнів з ООП та оцінювати його. Слідкувати за виконанням ІНП |
Обговорити спостереження. Обмінятись інформацією. Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП, ІПР (чи внесення змін) |
Спостерігати за поведінкою Збирати та записувати дані для подальшої оцінки учня, внесення доповнень до ІНП. Вносити пропозиції вчителю щодо завдань, розроблених для учня з ООІІ |
Звітування Звітувати перед батьками та шкільною командою |
Обговорити інформацію Дотримуватися |
Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня та потреб. Звітувати перед вчителем |
Мати інформацію про поточний стан справ |
Обговорювати інформацію про поточний стан справ |
Брати участь у підготовці інформації про поточний стан справ |
Примітка: діти з ООП – особливі освітні потреби; ІНП – індивідуальний навчальний план; ІПР – індивідуальна програма розвитку. |