Комплексне самооцінювання якості освітньої діяльності у 2022-2023 н.р.
Узагальнена таблиця оцінювання критеріїв, індикаторів внутрішньої системи забезпечення якості освіти початкової ланки
2022-2023 н.р.
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Результати оцінювання |
|
1.Освітнє середовище закладу освіти |
|||
1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці |
|||
1.1.1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці |
1.1.1.1. Облаштування території закладу та розташування приміщень є безпечними |
Достатній |
|
1.1.1.2. У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму |
Потребує покращення |
||
1.1.1.3. У закладі освіти забезпечується раціональне використання приміщень і комплектування класів (з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень) |
Достатній |
||
1.1.1.4. У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників та облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу |
Потребує покращення |
||
1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми |
1.1.2.1. У закладі освіти є приміщення, необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу |
Достатній |
|
1.1.2.2. Частка навчальних кабінетів початкових класів, фізики, хімії, біології, інформатики, майстерень/кабінетів трудового навчання (обслуговуючої праці), спортивної та актової зал, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми |
Достатній |
||
1.1.3. Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх |
1.1.3.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій |
Високий |
|
1.1.3.2. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки |
Достатній |
||
1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях |
1.1.4.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу |
Достатній |
|
1.1.4.2. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво закладу освіти діють у встановленому законодавством порядку |
Достатній |
||
1.1.5. У закладі освіти створюються умови для харчування здобувачів освіти і працівників |
1.1.5.1. Організація харчування у закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти |
Достатній |
|
1.1.5.2. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені умовами харчування |
Потребує покращення |
||
1.1.6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті |
1.1.6.1. У закладі освіти застосовуються технічні засоби та інші інструменти контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет |
Потребує покращення |
|
1.1.6.2. Учасники освітнього процесу поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання |
Високий |
||
1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників |
1.1.7.1. У закладі освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу |
Достатній |
|
1.1.7.2. Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності |
Достатній |
||
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації |
|||
1.2.1. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі |
1.2.1.1. У закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу |
Високий |
|
1.2.1.2. У закладі освіти реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації |
Достатній |
||
1.2.1.3. Частка здобувачів освіти і педагогічних працівників, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним |
Достатній |
||
1.2.1.4. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та запобігання йому |
Високий |
||
1.2.1.5. Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу |
Високий |
||
1.2.2. Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини |
1.2.2.1. У закладі освіти оприлюднені правила поведінки, спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини |
Достатній |
|
1.2.2.2. Частка учасників освітнього процесу, ознайомлених із правилами поведінки у закладі освіти |
Достатній |
||
1.2.2.3. Учасники освітнього процесу дотримуються прийнятих у закладі освіти правил поведінки |
Достатній |
||
1.2.3. Керівник та заступники керівника (далі - керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви |
1.2.3.1. З метою запобігання різним проявам насильства (у закладі освіти та/або вдома) здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи |
Достатній |
|
1.2.3.2. Заклад освіти реагує на звернення |
Достатній |
||
1.2.3.3. Психологічна служба закладу освіти (практичний психолог, соціальний педагог) здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо) |
Достатній |
||
1.2.3.4. Частка здобувачів освіти (в тому числі із соціально-вразливих груп), які в разі потреби отримують у закладі освіти психолого-соціальну підтримку |
Потребує покращення |
||
1.2.3.5. Заклад освіти у випадку виявлення фактів булінгу та іншого насильства повідомляє органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи |
Достатній |
||
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору |
|||
1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування |
1.3.1.1. У закладі освіти забезпечується архітектурна доступність території та будівлі |
Достатній |
|
1.3.1.2. У закладі освіти приміщення (туалети, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів тощо) і територія (доріжки, ігрові та спортивні майданчики тощо) адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу |
Достатній |
||
1.3.1.3. У закладі освіти наявні та використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами (у разі наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами) |
Достатній |
||
1.3.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (у разі потреби) |
1.3.2.1. Заклад освіти забезпечений асистентом вчителя, практичним психологом, вчителем-дефектологом, іншими фахівцями для реалізації інклюзивного навчання |
Потребує покращення |
|
1.3.2.2. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу |
Достатній |
||
1.3.2.3. Педагогічні працівники застосовують форми, методи, прийоми роботи з дітьми |
Достатній |
||
1.3.2.4. У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами (створення команди психолого-педагогічного супроводу, розроблення індивідуальної програми розвитку тощо) |
Достатній |
||
1.3.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти (у разі наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами) |
1.3.3.1. У закладі освіти індивідуальна програма розвитку розроблена за участі батьків та створені умови для залучення асистента дитини в освітній процес |
Достатній |
|
1.3.3.2. Заклад освіти співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами |
Високий |
||
1.3.4. Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя |
1.3.4.1. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя (харчування, гігієна, фізична активність тощо) та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти |
Достатній |
|
1.3.4.2. Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти |
Достатній |
||
1.3.5. У закладі освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформаційно-ресурсний центр тощо) |
1.3.5.1. Простір і ресурси бібліотеки / інформаційно-ресурсного центру використовуються для індивідуальної, групової, проектної та іншої роботи у рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу |
Потребує покращення |
|
1.3.5.2. Ресурси бібліотеки / інформаційно-ресурсного центру використовуються для формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти |
Потребує покращення |
||
2. Система оцінювання здобувачів освіти |
|||
2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень |
|||
2.1.1. Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень |
2.1.1.1. У закладі оприлюднено критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень |
Потребує покращення |
|
2.1.1.2. Частка здобувачів освіти, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень |
Достатній |
||
2.1.2. Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання |
2.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують систему оцінювання, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу |
Достатній |
|
2.1.3. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним |
2.1.3.1. Частка здобувачів освіти, які вважають оцінювання результатів їх навчання у закладі освіти справедливим і об’єктивним |
Потребує покращення |
|
2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти |
|||
2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти |
2.2.1.1. У закладі освіти систематично проводяться моніторинги результатів навчання здобувачів освіти |
Високий |
|
2.2.1.2. За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються рішення щодо їх коригування |
Високий |
||
2.2.2. У закладі освіти впроваджується система формувального оцінювання |
2.2.2.1. Педагогічні працівники за допомогою оцінювання відстежують особистісний поступ здобувачів освіти, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися |
Достатній |
|
2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання |
|||
2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання |
2.3.1.1. Педагогічні працівників надають здобувачам освіти необхідну допомогу в навчальній діяльності |
Достатній |
|
2.3.1.2. Частка здобувачів освіти, які відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою програмою |
Потребує покращення |
||
2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти |
2.3.2.1. Педагогічні працівники в системі оцінювання навчальних досягнень використовують прийоми самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти |
Достатній |
|
3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти |
|||
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти |
|||
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність |
3.1.1.1. Частка педагогічних працівників, які використовують календарно-тематичне планування, що відповідає освітній програмі закладу освіти та корегують у разі потреби |
Високий |
|
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти |
3.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними вміннями |
Достатній |
|
3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби) |
3.1.3.1. Педагогічні працівники беруть участь у розробленні індивідуальних освітніх траєкторій (складають завдання, перевіряють роботи, надають консультації, проводять оцінювання навчальних досягнень тощо) та відстежують їх результативність |
Достатній |
|
3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо) |
3.1.4.1. Частка педагогічних працівників, які створюють та використовують власні освітні ресурси, мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки |
Низький |
|
3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку |
3.1.5.1. Учителі, які використовують зміст предмету (курсу), інтегрованих змістових ліній для формування суспільних цінностей |
Достатній |
|
3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі |
3.1.6.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі |
Високий |
|
3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників |
|||
3.2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами |
3.2.1.1. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї педагогічної майстерності |
Достатній |
|
3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти |
3.2.2.1. Педагогічні працівники беруть участь в інноваційній роботі (розроблення/адаптація, впровадження освітніх технологій, експериментальна робота), ініціюють та/або реалізують освітні проекти |
Низький |
|
3.2.2.2. Педагогічні працівники здійснюють експертну діяльність в сфері загальної середньої освіти |
Низький |
||
3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти |
|||
3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства |
3.3.1.1. Частка здобувачів освіти, які вважають, що їх думка має значення (вислуховується, враховується) в освітньому процесі |
Достатній |
|
3.3.1.2. Частка педагогічних працівників, які використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти із застосуванням особистісно орієнтованого підходу |
Достатній |
||
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок |
3.3.2.1. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів освіти в різних формах |
Потребує покращення |
|
3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці |
3.3.3.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (консультації, навчальні семінари, майстер-класи, конференції, взаємовідвідування занять, наставництво, публікації тощо) |
Достатній |
|
3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності |
|||
3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності |
3.4.1.1. Педагогічні працівники діють на засадах академічної доброчесності |
Достатній |
|
3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти |
3.4.2.1. Частка педагогічних працівників, які інформують здобувачів освіти про правила дотримання академічної доброчесності |
Достатній |
|
4. Управлінські процеси закладу освіти |
|||
4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань |
|||
4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності |
4.1.1.1. Стратегія розвитку закладу освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, |
Достатній |
|
4.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку |
4.1.2.1. Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію його розвитку |
Достатній |
|
4.1.2.2. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи закладу освіти |
Потребує покращення |
||
4.1.2.3. Керівник та органи управління закладу освіти аналізують реалізацію річного плану роботи та у разі потреби коригують його |
Достатній |
||
4.1.2.4. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану роботи та стратегію розвитку закладу |
Достатній |
||
4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти |
4.1.3.1. Заклад освіти розробляє та оприлюднює документ, що визначає стратегію (політику) і процедури забезпечення якості освіти |
Високий |
|
4.1.3.2. У закладі освіти здійснюється періодичне (не рідше одного разу на рік) само оцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених або адаптованих у закладі процедур |
Достатній |
||
4.1.3.3. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності |
Високий |
||
4.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання |
4.1.4.1. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, здійснює проектну діяльність тощо) |
Достатній |
|
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
|||
4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру |
4.2.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними |
Достатній |
|
4.2.1.2. У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування із керівництвом (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо) |
Високий |
||
4.2.1.3. Керівництво закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування |
Достатній |
||
4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах |
4.2.2.1. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу освіти/інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах тощо) |
Достатній |
|
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
|||
4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми |
4.3.1.1. У закладі освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій) |
Достатній |
|
4.3.1.2. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом (мають відповідну освіту |
Високий |
||
4.3.2. Керівництво закладу освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності |
4.3.2.1. Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників |
Потребує покращення |
|
4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників |
4.3.3.1. Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників |
Високий |
|
4.3.3.2. Частка педагогічних працівників, які вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові |
Високий |
||
4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
|||
4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу |
4.4.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні права в закладі освіти не порушуються |
Високий |
|
4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу |
4.4.2.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень |
Достатній |
|
4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування |
4.4.3.1. Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти |
Високий |
|
4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади |
4.4.4.1. Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проекти, заходи тощо) |
Високий |
|
4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам |
4.4.5.1. Режим роботи закладу освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу |
Високий |
|
4.4.5.2. У розкладі навчальних занять забезпечено розподіл навчального навантаження з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіти |
Достатній |
||
4.4.5.3. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформований відповідно до освітньої програми |
Високий |
||
4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти |
4.4.6.1. Керівництво закладу освіти забезпечує розроблення та затвердження індивідуальних навчальних планів, використання форм організації освітнього процесу відповідно до потреб здобувачів освіти |
Достатній |
|
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
|||
4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності |
4.5.1.1. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидіє фактам її порушення |
Високий |
|
4.5.1.2. Частка здобувачів освіти і педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності |
Достатній |
||
4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
4.5.2.1. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
Потребує покращення |
Досягнення в освітній діяльності й управлінських процесах закладу (сильні сторони):
- кабінети початкової школи повністю забезпечені наочно-дидактичним матеріалом та технічними засобами навчання, кожний кабінет має під’єднання до мережі Інтернет;
- застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників;
- заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу;
- здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти та діяльності педагогічних працівників;
- педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток;
- на засіданнях педагогічних рад, методичних секцій відбувається обмін досвідом між вчителями;
- адміністрація школи формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих працівників, сприяє підвищенню їх кваліфікації;
- керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції;
- проводяться моніторинги навчальних досягнень здобувачів освіти для порівняння навчальних досягнень учнів;
- педагогічними працівниками закладу пройшли відповідне навчання щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- всі педагогічні працівники забезпечені ноутбуками та підключенням до мережі інтернет.
- організоване інклюзивне навчання в початковій школі;
Проблеми, що потребують вирішення (слабкі сторони):
- організована співпраця з батьками здобувачів освіти з запитань організації освітнього процесу, забезпечено постійний зворотний зв’язок;
- шкільна бібліотека здійснює необхідний інформаційний супровід освітнього процесу, частково здійснює пошук і підбір науково-популярної та художньої літератури; простір бібліотеки потребує оновлення;
- потребує вирішення питання створення ресурсної кімнати (відсутнє приміщення)
- необхідне покращення організації харчування;
- вдосконалення системи оцінювання учнів, ширшого впровадження формувального оцінювання;
- укриття для всіх здобувачів освіти;
- матеріальна база для учнів з ООП;
- участь педагогічних працівників в інноваційній роботі, створення власних освітніх ресурсів;
- потребує покращення впровадження в закладі експертної діяльності (розробники та експерти тестових завдань, експертиза підручників, навчальних програм, участь у сертифікації вчителів).
Унесення змін до стратегії розвитку закладу освіти (за потреби):
- стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування; основою такої системи планування є річний план, розроблений відповідно до стратегії розвитку та освітньої програми, що визначає інші напрями діяльності розвитку закладу освіти,;
- Визначення шляхів удосконалення освітніх та управлінських процесів:
- поліпшити моніторинг виконання поставлених цілей і завдань, формувати відносини довіри, прозорості дотримання етичних норм, ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку;
- слід приділити особливу увагу зміні річного плану відповідно до стратегії розвитку та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- організувати освітній процес на засадах людиноцентризму, приймати управлінські рішення на основі конструктивної співпраці, взаємодії закладу з місцевою громадою, політики академічної доброчесності.
- Визначення заходів для функціонування системи, підвищення якості освітньої діяльності та подальшого розвитку закладу:
- ефективно планувати педагогічну діяльність, використовувати сучасні освітні підходи до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти, постійно підвищувати професійну компетентність та майстерність, співпрацювати зі здобувачами освіти, їх батьками, організовувати педагогічну діяльність та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
- забезпечити підтримку адміністрацією закладу освітніх та громадських ініціатив учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу та участь у житті місцевої громади;
- спланувати механізм залучення додаткових коштів для здійснення таких ідей та пропозицій.
- в закладі освіти забезпечити наявність психолога, логопеда, дефектолога;
АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
групової онлайн-діагностики учнів 1-4-их класів
Дата (терміни) проведення: 27.02.2023 р. - 13.03.2023 р.
Мета діагностики: виявлення рівня обізнаності учнів щодо питань, пов’язаних з їхнім ставленням до школи .
Діагностичний інструментарій: анкетування « Моє ставлення до школи »
Загальна кількість респондентів: 50 учнів
Вік: від 6 до 10 років
В тестуванні прийняли участь 50 учнів, що складає 79% від загальної кількості здобувачів освіти, що навчаються в 1-4-их класах. Аналіз результатів відповідей респондентів на кожне запитання подано у вигляді
Учні добре знають:
- чому вони ходять до школи; що їм не подобається у школі; що їм заважає вчитися;
- що вони вважають найважливішим у школі; як вони оцінюють своє ставлення до навчання; що в школі для них цікавіше (крім уроків);який предмет найцікавіший;
- який урок люблять; до кого (з друзів, батьків, учителів)ти звернувся б в найскрутнішу хвилину, з ким би поділився своїми таємницями.
Анкета «Моє ставлення до школи та самого себе»
1. Чому ти ходиш до школи?
- а) подобається вчиться;
- б) тому, що всі люди мають учитися;
- в) хочу розвивати свої навички;
- г) хочу одержувати нову інформацію;
- д) цього вимагають батьки;
- е) тому, що тут учаться мої друзі;
- ж)подобається одержувати гарні оцінки;
- з) тому, що від цього залежить моє майбутнє.
2. Що тобі не подобається у школі?
- а) домашні завдання;
- б) нецікаві уроки;
- в) ставлення вчителів;
- г) Ставлення класу;
- д) відсутність можливості бути самостійним;
е) непотрібні предмети; - ж) нецікава позакласна робота.
3. Що тобі заважає вчитися?
- а) Відсутність практичних завдань;
- б) терпіння;
- в) часу;
- г) умов для роботи.
4. Як ти оцінюєш своє ставлення до навчання?
- а) Відмінно;
- б) добре;
- в) задовільно;
- г) незадовільно;
5.Що ти вважаєш найважливішим у школі?
6.Що в школі для тебе найцікавіше (крім уроків)?
7.Який предмет для тебе найцікавіший ? Чому?
8.Який урок ти не любиш?
9.До кого (з друзів,батьків,учителів) ти звернувся б в найскрутнішу хвилину, з ким би поділився своїми таємницями?
1кл 13учн. |
2кл 11учн. |
3кл 12учн. |
4кл 14учн. |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
А) 9 |
10 |
6 |
7 |
|
Б) 4 |
9 |
5 |
3 |
|
В) |
10 |
4 |
2 |
|
|
|
|
|
|
Д) |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
А) 13 |
4 |
1 |
1 |
|
Г) |
8 |
7 |
8 |
|
Ж) |
|
4 |
5 |
|
3 |
|
|
|
|
Б) 13 |
8 |
6 |
6 |
|
В) |
3 |
4 |
3 |
|
Г) |
|
2 |
5 |
|
4 |
|
|
|
|
А) 6 |
2 |
5 |
|
|
Б) 4 |
7 |
6 |
|
|
В) 2 |
2 |
1 |
|
|
Г) 2 |
|
|
|
|
5 |
Навчатися |
знання |
|
|
6 |
гратися |
свята |
|
|
7 |
Матем. |
Укр.мова |
Фізвих. |
|
8 |
англійська |
фізвих |
|
|
9 Друзі 5 Батьки 7 Вчителі 1 |
4 8 1 |
2 6 4 |
7 7 1 |
|
Чому вони ходять до школи :
Подобається вчитися – 32 уч.
Тому що всі люди мають учитися – 21 уч.
Хочу розвивати свої навички – 16 уч.
Цього вимагають батьки – 4 уч.
Що їм не подобається у школі:
Домашні завдання – 19 уч.
Ставлення класу - 23 уч.
Нецікава позакласна робота – 9 уч.
Що їм заважає вчитися :
Терпіння – 33 уч.
Часу – 10 уч.
Умов для роботи – 7 уч.
Як ти оцінюєш ставлення до навчання:
Відмінно – 13 уч.
Добре – 17 уч
Задовільно – 5 уч
Незадовільно – 2 уч.
Більше різняться відповіді на питання щодо предметів, які їм найцікавіші та про уроки, які не полюбляють.
На питання до кого (з друзів, батьків, учителів) ти звернувся б в найскрутнішу хвилину, з ким би ти поділився своїми таємницями ?
Висновки: більшість респондентів, які брали участь у анкетуванні, показали високий рівень обізнаності щодо їх ставлення до школи.
цілком погоджуюсь скоріше погоджуюсь 5050 скоріше не погоджуюсь |
100% |
категорично не погоджуюсь |
25% |
цілком погоджуюсь скоріше погоджуюсь 5050 скоріше не погоджуюсь категорично не погоджуюсь |
75% |
- При плануванні та організації освітнього процесу постійно дотримуюсь вимог законодавства
- Планую різні види діяльності, що спрямовані на краще засвоєння матеріалу та розвиток життєвих компетентностей
- Готуючись до занять, підбираю навчальний матеріал із урахуванням особливостей освітніх галузей, аналізую його зміст та прогнозую сприйняття учнями
- Розраховую (під час планування) часові рамки для кожного виду діяльності та гнучко дотримуюсь їх, передбачаючи можливості для моніторингу та зворотного зв'язку