A A A K K K
для людей із порушенням зору
Зорівська територіальна громада
Золотоніського району Черкаської області

Положення про внутрішній моніторинг якості освітнього процесу

Дата: 30.12.2021 13:14
Кількість переглядів: 453

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішній моніторинг якості освітнього процесу Зорівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Зорівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області

 

 

 

 

 

І. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає механізм підготовки та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності (далі - моніторинг) у Зорівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, яка забезпечує здобуття загальної середньої (далі - заклад освіти).

2. Моніторинг проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цього Порядку, інших актів законодавства, Статуту школи,  програми моніторингу (далі - Програма).

3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, що визначені Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

4. Моніторинг проводиться з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти у закладі освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.

5. Моніторинг проводиться відповідно до таких принципів:

  • систематичності та системності;
  • доцільності;
  • прозорості моніторингових процедур та відкритості;
  • безпеки персональних даних;
  • об'єктивності одержання та аналізу інформації під час моніторингу;
  • відповідального ставлення до своєї діяльності суб'єктів, які беруть участь
  • у підготовці та проведенні моніторингу.

6. Об'єктами моніторингу є:

  • освітнє середовище:

- ресурсне забезпечення (фінансове, матеріально-технічне, санітарно-гігієнічне);

- навчально-методичне забезпечення (навчальні програми, підручники, посібники та інша навчальна література);

- кадрове забезпечення;

- інформаційне забезпечення;

- академічна доброчесність; 

  • освітній процес:

- планування освітнього процесу;

- зміст освітньої діяльності;

- впровадження освітніх інновацій;

- розвиток професійної компетентності педагогів;

- соціально-психологічний супровід освітнього процесу;

- участь батьків, громадськості в освітньому процесі; 

  • результати освітнього процесу:

- навченість (навчальні досягнення) учнів різних вікових груп із предметів

інваріантної частини навчального плану;

- особисті здобутки учнів у позаурочній діяльності (результати участі школярів в учнівських олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах, змаганнях тощо);

- аналіз результатів ДПА;

- самоаналіз результатів ЗНО;

- результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників (кількість

педагогічних працівників різних категорій, володіння вчителями інноваційними технологіями та прийомами педагогічної роботи тощо); 

  • здоров'язберігаючий аспект, безпека життєдіяльності, охорона праці.

7. Предмет моніторингу.

Предметом моніторингу є якість освітнього процесу в школі.

ІІ. Суб'єкти, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу

1. Участь у підготовці та проведенні моніторингу беруть:

  • суб'єкти, які проводять моніторинг (далі - суб'єкти моніторингу);
  • суб'єкти, які ініціюють проведення моніторингу (далі – ініціатори моніторингу);
  • суб'єкти, які залучаються до опитування, спостереження або виконання письмових робіт (завдань) моніторингу на етапі проведення дослідження (далі - учасники дослідження).

2. Суб’єктами моніторингу виступають:

- адміністрація закладу;

- педагогічна  рада закладу; 

- моніторингові групи (створюються для кожного окремого виду моніторингу з учасників освітнього процесу та інших працівників школи);

 - засновник закладу освіти. 

3. Ініціаторами моніторингу можуть бути суб'єкти, визначені в пункті 2 цього розділу, органи місцевого самоврядування, громадські об'єднання, інші юридичні і фізичні особи.

4. Учасниками дослідження виступають:

1) здобувачі загальної середньої освіти (далі – здобувачі освіти);

2) педагогічні працівники;

3) батьки, інші законні представники здобувачів освіти.

ІІІ. Види моніторингу

1. Моніторинг може бути внутрішнім і зовнішнім.

2. Внутрішній моніторинг проводиться на рівні закладу освіти.

Внутрішній моніторинг ініціюється та проводиться закладом освіти.

Заклад освіти може визначати порядок проведення внутрішнього моніторингу з урахуванням вимог цього Порядку та інших актів законодавства.

IV. Процедура підготовки та проведення моніторингу

1. Моніторинг проводиться у такі етапи:

  • планування та підготовка моніторингу
  • проведення дослідження;
  • збір та оброблення результатів моніторингу;
  • аналіз результатів моніторингу;
  • оприлюднення результатів моніторингу (інформування про результати моніторингу).

2. Методами проведення дослідження під час моніторингу є:

  • опитування (анкетування, інтерв'ювання);
  • тестування;
  • спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладі освіти;
  • фокус-група;

3. Моніторинг може проводитися у формі:

  • самооцінювання власної діяльності педагогами, учнями, адміністрацією;
  • внутрішня оцінка діяльності адміністрацією;
  • безпосереднього одержання інформації від учасників дослідження (за допомогою спостереження, інтерв'ювання тощо);
  • опосередкованого одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій та/або електронній формі, із залученням експертів тощо);
  • одержання інформації без залучення учасників дослідження.
  • зовнішнє оцінювання засновником.

Моніторинг може проводитися з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, у тому числі дистанційно.

V. Участь у моніторингу

1. До внутрішнього моніторингу залучаються всі  учасники освітнього процесу.

2.  При проведенні моніторингу адміністрація закладу освіти створює належні умови для його проведення, зокрема з надають необхідні приміщення, матеріально-технічні ресурси, забезпечують розумне пристосування для осіб з особливими освітніми потребами (у разі потреби).

3. Загальне керівництво щодо здійснення внутрішнього моніторингу покладається на адміністрацію школи.

4. Педагог має можливість обирати вид моніторингу.

5. Для проведення моніторингових досліджень використовуються тільки апробовані технології (інструментарії).

6. Педагогічні працівники несуть відповідальність за дотримання критеріїв здійснення моніторингу  протягом всієї своєї діяльності.

7. Результати моніторингових досліджень педагогів узагальнюються.

8. Аналіз та обговорення підсумків моніторингових досліджень проводиться щороку.

9. Моніторингові дослідження можуть проводитися з учнями, педагогічними працівниками школи, з батьками та громадськістю.

10. Моніторинг може проводитись як під час освітнього процесу, так і в позаурочний час.

11. Проведення моніторингових досліджень здійснюється у 3 етапи:

І етап – підготовчий, передбачає постановку мети, визначення об’єкта спостереження, встановлення термінів проведення моніторингу, вивчення відповідної літератури, підбір інструментарію.

ІІ етап – практичний: збір інформації через проведення співбесід, тестувань,анкетувань, відвідування уроків, проведення контрольних, тестових робіт, позакласних заходів.

ІІІ етап – аналітичний: аналіз і систематизація інформації, розробка рекомендацій та пропозицій, формування висновків.

12. Учасники дослідження повинні:

  • дотримуватися вимог проведення моніторингу, про які вони були поінформовані;
  • виконувати інструкції осіб, які проводять моніторинг, щодо процедури моніторингу;
  • виконувати завдання, оформляти виконану роботу згідно із визначеними правилами;
  • дотримуватися правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності;
  • виконувати роботу (завдання) на робочому місці, визначеному суб'єктом моніторингу.

13. Учасникам дослідження, які залучені до проведення моніторингу, забороняється:

  • приносити до місця проведення моніторингу небезпечні предмети і речовини, що становлять загрозу для життя і здоров'я людини;
  • заважати іншим учасникам дослідження виконувати письмову роботу (завдання);
  • псувати майно установи чи організації, в приміщенні яких проводиться моніторинг, чи майно осіб, які перебувають у цьому приміщенні;

Якщо порушення виявлено під час або після проведення моніторингу, роботу учасника може бути виключено з розгляду суб'єктом моніторингу.

VІ. Результати моніторингу

1. Результати моніторингу зазначаються у звіті.

Звіт  містить таблиці, діаграми, графіки та інші форми узагальнення інформації.

2.Результати моніторингу оприлюднюються на веб-сайті.

VII. Фінансування моніторингу

1. Фінансування внутрішнього моніторингу на рівні закладу освіти здійснюється за рахунок коштів засновника, власних надходжень закладу освіти та/або інших джерел, не заборонених законодавством.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь