Звіт директора за 2022/2023 навчальний рік
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів», керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету та ради школи, громадськості. Таке звітування має на меті подальше утвердження відкритої і демократичної державно - громадської системи управління освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.
В своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки своєї діяльності, звернути увагу на створення в школі належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти, тому що ми продовжуємо працювати в новій українській школі але в умовах військового стану, головна мета якої – створити таку школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тому наше з вами завдання – створити таку нову школу, до якої приємно ходити учням. У ній - прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Управління закладом освіти
Дух школи, її кращі традиції і здобутки визначають педагогічні колективи. Провідною фігурою у реалізації завдань, безперечно виступає вчитель, який зобов’язаний втілювати в життя всі ідеї, забезпечувати єдність виховання і навчання - основного принципу школи. Проте велику роль у освітньому процесі відіграють батьки.
Відразу ж хочу відзначити, що робота директора і колективу нероздільні і в чомусь директор направляє колектив, а ще частіше саме колектив змушує директора робити ті, чи інші дії. Тому, доповідаючи про свою роботу, я весь час буду опиратись на роботу колективу.
Педагогічний колектив школи в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, власною Концепцією та Програмою розвитку навчального закладу, Положеннями «Про академічну доброчесність», «Про внутрішній моніторинг якості освітнього процесу», «Про порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників», «Про внутрішню систему забезпечення якості освіти», стратегією розвитку Зорівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, освітньою програмою,річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього процесу та його результативність. Значно вдосконалював навички у проведенні дистанційних форм навчання.
Працівники школи - це команда, яка злагоджено працює для досягнення успіху.
Керівник педагогічної команди школи - директор - забезпечує кооперацію зусиль учителів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав і інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям.
Основна мета моєї діяльності, як керівника незмінна:
- створення умов для навчання учнів школи, забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти в умовах школи І-ІІІ ступенів;
- вдосконалення педагогічної системи школи відповідно до запитів батьків та учнів;
- забезпечення функціонування та розвитку школи , підвищення якості освіти та ефективності виховання і розвитку учнів.
Проте, в умовах що склалися, розвитку матеріальної бази школи у цьому навчальному році досягти не вдалося. Враховуючи вимоги сьогодення, педагогічна діяльність школи спрямована на всебічний розвиток дитини, формування ключових та предметних компетентностей учнів, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів.
Аналіз структури і мережі школи.Збереження контингенту.
На сьогоднішній день в школі навчається 190 учнів. Було 185. До школи ходять учні проживаючі в селах Зорівка, Чернещина, Вершина Згарська, Мехедівка,Богданівка, Квітневе.
Кількість учнів по роках
Рік |
Кількість учнів |
Середня наповнюваність класів |
2018/2019 |
143 |
13 |
2019/2020 |
145 |
13 |
2020/2021 |
151 |
14 |
2021/2022 |
185 |
17 |
2022/2023 |
190 |
17 |
У школі відкрито 11 класів. Наповнюваність 6-24учнів, в середньому біля 17дітей у класі. Всі учні школоповинного віку, проживаючі в селах Зорівка, Чернещина, Вершина Згарська, Мехедівка, Богданівка, Квітневе охоплені навчанням.
Всі класи в цьому році працюють у 5-денному режимі з вихідними днями субота, неділя.
Випускники школи
Результати подальшого працевлаштування випускників школи (9 клас)
Навчальний рік |
К-сть випускників |
10-й клас |
Інші заклади |
ПТНЗ, ВНЗ I-II рівнів |
% учнів, які навчаються |
2017/2018 |
10 |
8 |
0 |
2 |
100 |
2018/2019 |
14 |
12 |
0 |
2 |
100 |
2019/2020 |
13 |
9 |
0 |
4 |
100 |
2020/2021 |
8 |
6 |
0 |
2 |
100 |
2021/2022 |
16 |
13 |
3 |
0 |
100 |
2022/2023 |
21 |
|
|
|
|
Результати подальшого працевлаштування випускників школи (11 клас)
Навчальний рік |
Кількість випускників |
вступили до ВНЗ IIІ-IV рівнів акредитації |
вступили до навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації |
2016/2017 |
6 |
2 |
4 |
2017/2018 |
9 |
5 |
4 |
2018/2019 |
9 |
6 |
3 |
2019/2020 |
9 |
6 |
2 |
2020/2021 |
12 |
7 |
4 |
2021/2022 |
9 |
3 |
2 |
2022/2023 |
6 |
|
|
9 клас
У 2022 році отримали свідоцтва про базову освіту 16 учнів 9 класу, з них 13 продовжили своє навчання в 10 класі.
2 учні (Семко Валентина, Загребельний Тимофій)– переїхали за кордон.
1 учень(Поправка Денис) - в іншому закладі освіти.
У 2023 році отримали свідоцтва про базову освіту 21 учень 9 класу
11 клас
2022рік випущено 9 учнів
- Глухов Іван- Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (інформаційні технології);
- Сухомудренко Руслан–Корсунь-Шевченківський уніварситет;
- Курятник Ангеліна - Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (психологія);
- Бородич Марк - Золотоніський професійний ліцей (механізатор);
- Заєць Ізабела–не працевлаштована;
- Овчаренко Адріана - не працевлаштована;
- Піддубний Вадим- Черкаський професійний ліцей №17;
- Гриценко Нікіта – перебуває за кордоном;
- Зоря Марина - не працевлаштована;
В цьому 2023 році випускників випускників 11 класу – 6.
Освітній процес
У зв’язку з військовим станом у 2022-2023 навчальному році ДПА не проводилось. Тому аналізувати нічого. ЗНО проводитиметься за бажанням і ніяким чином не впливає на документ про освіту, а служитиме виключно для вступу випускників до вищих навчальних закладів.
Результати олімпіад і конкурсів
У 2022-2023 н.р. предметні олімпіади проводились дистанційно.
Олімпіади:
№ |
Предмет
|
Прізвище, м.’я, по батькові учасника |
клас |
місце |
Учитель, який готував |
1 |
Українська мова |
Любонько Ольга Миколаївна Галушко Софія Ярославівна Верещака Дарина Валентинівна Мозгова Софія Сергіївна |
9
8
7
7 |
І
ІІ
І |
Шепель Валентина Василівна
Ткаченко Тетяна Павлівна |
2 |
Історія |
Любонько Ольга Миколаївна Галушко Софія Ярославівна |
9
8 |
ІІ
ІІІ |
Андрейко Тетяна Костянтинівна |
3 |
Математика
|
Любонько Ольга Миколаївна Галушко Софія Ярославівна Верещака Дарина Валентинівна |
9
8
7 |
ІІ
|
Іванча Віра Павлівна |
4 |
Трудове навчання |
Шеремет Сергій Олександрович |
11 |
ІІ |
Рудь Сергій Васильович |
Стала учасником обласної олімпіади (ІІІ етап) з української мови учениця 9 класу Любонько Ольга.
Конкурси:
№ |
Предмет, конкурс
|
Кількість учасників |
клас |
місце |
Учитель, який готував |
1
|
Всеукраїнська олімпіада Всеосвіта - Зима 2022-2023 |
20 учасників |
5 -10 |
|
Ткаченко Тетяна Павлівна |
3 |
Всеукраїнський конкурс дитячо-юнацької творчості "Лист майбутній Україні" |
3 учасниці |
6-7 |
І |
Ткаченко Тетяна Павлівна |
4 |
Всеукраїнський літературно-мистецький конкурс "Роду криниця віща" |
1 учасниця |
|
Ткаченко Тетяна Павлівна |
|
5 |
Конкурс малюнків по Зорівській ОТГ до Дня Чорнобильської трагедії |
9
5
4 |
7
2
5 |
Мозгова С. та Коновал С. 2 місце, Овчаренко Н.- 3 місце Магар М. -подяка |
Розсоха Людмила Миколаївна
Лисенко Катерина Дмитрівна Ряболус Надія Петрівна |
6 |
Тарасова весна |
5 учасників |
|
Шепель Валентина Василівна |
|
7 |
Соняшник |
22 учасники |
22 медалі, дипломи, сертифікати |
Шепель Валентина Василівна |
|
8 |
Конкурс ім.Т.Г.Шевченка |
Любонько Ольга Миколаївна Косенко Марія Миколаївна Галушко Софія Ярославівна Верещака Дарина Валентинівна Мозгова Софія Сергіївна Загребельна Мирослава Олександрівна Совайло Євгенія Романівна |
9
9
8
7
7
6
6 |
ІІ
ІІ
ІІ |
Шепель Валентина Василівна
Ткаченко Тетяна Павлівна |
9 |
Всеукраїнський конкурс «Листи майбутній Україні» |
Верещака Дарина Мозгова Софія Совайло Євгенія |
7 7 5 |
І І І |
Ткаченко Тетяна Павлівна |
10 |
Всеукраїнський літературно-мистецький конкурс «Роду криниця віща» |
Галушко Софія |
8 |
І |
Ткаченко Тетяна Павлівна |
Учні школи є учасниками математичної студії ЧНУ кафедри методики математики- 6 учнів(7клас – 3учнів, 8клас – 1 учениця, 9клас – 2 учнів)
За результатами предметних олімпіад хочу відмітити здобутки таких вчителів:
- Іванчі В.П.;
- Шепель В.В.;
- Андрейко Т.К.;
- Ткаченко Т.П.;
- Рудя С.В.
Моніторингові дослідження освітнього процесу
Рівень навчальних досягнень по предметах 2020 2023 рік.
Предмет |
Українська мова |
Українська література |
Математика |
Зарубіжна література |
Англійська мова |
Історія |
Географія |
Хімія |
Біологія |
Фізика |
Інформатика |
Трудове навчання |
Основи здоров’я |
Правознавство |
Фізична культура |
Українознавство |
всього |
2020-21 н.р. |
|||||||||||||||||
Середній бал
|
6,1 |
6,8 |
5,2 |
6,3 |
6,6 |
5,9 |
6,3 |
5,7 |
5,6 |
5,4 |
6,6 |
8,7 |
6,7 |
7,5 |
8,1 |
|
6,5 |
Успішність % |
85 |
89 |
69 |
89 |
95 |
78 |
93 |
83 |
88 |
86 |
94 |
100 |
92 |
100 |
100 |
|
89 |
якість % |
41 |
52 |
34 |
42 |
54 |
34 |
46 |
38 |
29 |
35 |
59 |
94 |
55 |
65 |
93 |
|
52 |
2021-22 н.р. |
|||||||||||||||||
Середній бал
|
5,1 |
6,2 |
5,1 |
6,0 |
5,8 |
5,8 |
6,7 |
5,5 |
5,7 |
5,7 |
6,6 |
8,6 |
6,4 |
6,0 |
8,3 |
|
6,2 |
Успішність % |
85 |
83 |
75 |
84 |
85 |
87 |
93 |
74 |
84 |
90 |
92 |
96 |
84 |
100 |
96 |
|
86 |
якість % |
42 |
46 |
26 |
31 |
35 |
38 |
54 |
33 |
29 |
32 |
51 |
88 |
51 |
44 |
80 |
|
45 |
2022-23 н.р. |
|||||||||||||||||
Середній бал
|
6,0 |
5,7 |
5,3 |
5,5 |
5,8 |
6,0 |
6,5 |
5,5 |
5,1 |
6,1 |
6,1 |
8,6 |
7,3 |
6,6 |
9,1 |
6,5 |
6,3 |
Успішність % |
85 |
74 |
78 |
70 |
84 |
92 |
92 |
81 |
90 |
100 |
90 |
100 |
99 |
91 |
100 |
95 |
88 |
якість % |
39 |
36 |
27 |
33 |
34 |
35 |
46 |
32 |
37 |
35 |
36 |
76 |
64 |
57 |
96 |
47 |
47 |
Рейтинг по класах 2022-23 н.р.
Клас |
Середній бал |
Успішність |
Якість |
5 |
6,0 |
85 |
44 |
6 |
6,6 |
88 |
48 |
7 |
6,7 |
93 |
50 |
8 |
6,0 |
92 |
40 |
9 |
6,3 |
85 |
46 |
10 |
5,4 |
70 |
33 |
11 |
7,7 |
100 |
70 |
всього |
6,3 |
88 |
47 |
|
1 – 11 клас 2 - 7 клас 3 – 6 клас 4 – 9 клас 5 – 8 клас, 5 клас 6 – 10 клас
|
1 – 11 клас 2 - 7 клас 3 – 8 клас 4 – 6 клас 5 – 9 клас, 5 клас 6– 10 клас
|
1– 11 клас 2 - 7 клас 3 – 6 клас 4 – 9 клас 5 – 5 клас 6 – 8 клас 7 – 10 клас |
Моніторинг успішності учнів
за І та ІІ семестр 2022-23 н.р.
клас |
Успішність % |
Якість % |
середній бал |
|||
|
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
5 |
87 |
85 |
48 |
44 |
6,2 |
6,0 |
6 |
88 |
88 |
50 |
46 |
6,6 |
6,4 |
7 |
92 |
89 |
51 |
47 |
6,7 |
6,4 |
8 |
90 |
84 |
43 |
38 |
6,1 |
5,8 |
9 |
84 |
82 |
46 |
44 |
6,3 |
6,1 |
10 |
71 |
72 |
35 |
28 |
5,3 |
5,2 |
11 |
98 |
100 |
68 |
73 |
7,5 |
7,8 |
Всього |
87 |
86 |
49 |
46 |
6,4 |
6,2 |
Моніторинг успішності учнів за2022-23н.р.(класи предмети)
|
5 клас |
6 клас |
7 клас |
8 клас |
9 клас |
10 клас |
11 клас |
||||||||||||||
|
С.б |
У% |
Я% |
С.б |
У% |
Я% |
С.б |
У% |
Я% |
С.б |
У% |
Я% |
С.б |
У% |
Я% |
С.б |
У% |
Я% |
С.б |
У% |
Я% |
Українська мова |
5,4 |
82 |
27 |
5,6 |
78 |
34 |
6,5 |
88 |
50 |
6,1 |
93 |
33 |
5,9 |
81 |
38 |
5,5 |
75 |
25 |
7,0 |
100 |
67 |
Українська літерат. |
5,7 |
82 |
41 |
5,0 |
65 |
30 |
5,6 |
72 |
29 |
6,0 |
73 |
33 |
5,5 |
76 |
33 |
4,8 |
50 |
17 |
7,3 |
100 |
67 |
Математика |
5,2 |
77 |
36 |
5,6 |
78 |
21 |
5,5 |
86 |
29 |
5,0 |
84 |
17 |
4,9 |
64 |
27 |
4,4 |
58 |
8 |
6,3 |
100 |
50 |
Зарубіжна літерат. |
5,2 |
82 |
23 |
5,0 |
65 |
30 |
5,8 |
80 |
29 |
5,5 |
73 |
33 |
5,7 |
67 |
29 |
3,8 |
25 |
17 |
7,5 |
100 |
67 |
Англійська мова
|
5,4 |
77 |
36 |
5,3 |
78 |
26 |
6,0 |
80 |
42 |
5,5 |
100 |
13 |
5,9 |
86 |
29 |
4,6 |
67 |
8 |
8,0 |
100 |
83 |
Історія |
5,1 |
81 |
23 |
6,4 |
100 |
43 |
6,0 |
94 |
34 |
5,9 |
94 |
30 |
6,3 |
90 |
38 |
5,2 |
83 |
25 |
7,3 |
100 |
50 |
Географія
|
|
|
|
6,0 |
95 |
30 |
6,4 |
96 |
46 |
6,0 |
93 |
33 |
6,0 |
86 |
43 |
5,3 |
83 |
25 |
9,3 |
100 |
100 |
Хімія |
|
|
|
|
|
|
5,6 |
92 |
29 |
5.0 |
80 |
20 |
5,5 |
76 |
38 |
4,2 |
58 |
8 |
7,3 |
100 |
67 |
Біологія
|
|
|
|
5,9 |
100 |
35 |
5,9 |
100 |
34 |
5,8 |
100 |
40 |
5,9 |
76 |
38 |
4,4 |
68 |
8 |
6,8 |
100 |
67 |
Фізика
|
|
|
|
|
|
|
6,3 |
100 |
38 |
5,5 |
100 |
20 |
6,2 |
100 |
43 |
4,9 |
100 |
25 |
7,7 |
100 |
50 |
Інформатика |
6,1 |
100 |
32 |
6,3 |
100 |
39 |
6,6 |
100 |
50 |
5,1 |
80 |
27 |
6,0 |
95 |
38 |
4,6 |
58 |
17 |
8,2 |
100 |
67 |
Основи здоров’я/ЗБД |
6,9 |
95 |
64 |
7,1 |
100 |
55 |
7,8 |
100 |
76 |
7,4 |
100 |
60 |
7,5 |
100 |
67 |
|
|
|
|
|
|
Українознавство |
|
|
|
6,5 |
100 |
41 |
6,7 |
100 |
46 |
6,0 |
93 |
43 |
6,9 |
86 |
57 |
|
|
|
|
|
|
Трудове навчання |
7,2 |
100 |
68 |
8,7 |
100 |
95 |
9,1 |
100 |
92 |
8,5 |
100 |
87 |
7,7 |
100 |
81 |
8,3 |
100 |
92 |
10,7 |
100 |
100 |
Фізична культура |
8,2 |
100 |
86 |
9,1 |
100 |
95 |
8,9 |
100 |
100 |
8,6 |
100 |
100 |
8,8 |
100 |
88 |
9,6 |
100 |
100 |
10,8 |
100 |
100 |
(С.б – середній бал, У – успішність, Я – якість)
Протягом 2022-2023 навчального року проводився моніторинг стану викладання іноземної мови, інформатики, основ здоров'я, історії та правознавства, ЯДС, фізичної культури та захисту України.
Матеріали за результатами моніторингу були узагальнені наказами по школі, прийняті рекомендації щодо усунення недоліків, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів. На постійному контролі знаходиться питання про роботу з дитиною з ООП (педрада, накази по школі).
Виховна робота.
Виховання – це процес, який ніколи не закінчується. Тільки в школі виховати дитину неможливо. Адже на неї впливає багато чинників і школа стоїть не на першому місці. Тільки спільними зусиллями батьків, школи і громадськості можна виховати наших дітей. Одним з головних чинників що впливають на свідомість дитини є приклади, які вони бачать насамперед у сімейному житті, по телебаченню у інтернеті. Якщо дитина не отримує належної уваги з боку батьків, то вона шукатиме старших наставників де інде.
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи в школі здійснювалися за основними напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення особистості до людей;
- ціннісне ставлення особистості до природи;
- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
- ціннісне ставлення особистості до праці;
- ціннісне ставлення особистості до себе.
В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:
- створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
- турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;
- естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
- продовження спільної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
- виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та військово-патріотичної роботи.
Протягом І семестру 2022 – 2023 н. р. в школі були проведені такі заходи:
- Перший урок відповідно до тематики: «З Україною в серці»
- Анкета « Готовність дитини до школи» для батьків 1 класу
- Не традиційне перше вересня
- День фізичної культури та спорту
- Національний день батька
- Виставка малюнків «День миру»
- Вшанування тих, хто наближав перемогу у Другій світовій війні. День визволення Золотоніщини.
- Інформаційна хвилинка до дня туризму в Україні.
- Виховний захід «День пам′яті трагедії Бабиного яру»
- День вчителя
- Бесіда до Всесвітнього дня захисту тварин « Наші улюбленці»
- Інформаційна хвилинка «Міжнародний день дівчаток»
- Бесіда до психологічного дня здоров′я
- Бесіда «Ми різні, але ми – рівні. Принцип толерантності»
- Привітання до дня захисників та захисниць України
- Відеопривітання до дня української писемності та мови
- Акція «16 днів проти насильства»
- Круглий стіл «Як не стати жертвою кібербулінгу»
- Заходи «Хто попереджений – той захищений від СНІДу»
- Всесвітній день боротьби зі СНІДом
- Міжнародний день боротьби з рабством
- Міжнародний день людей з обмеженими можливостями
- Міжнародний день волонтера
- Вшанування пам′яті студенток розстріляних у Монреалі
- Міжнародний день боротьби з корупцією
- Міжнародний день прав людини
- Відеопривітання до Дня Гідності та Свободи
- Виховний захід «Голодомор в Україні: говоримо сьогодні, пам′ятаємо завжди.»
- Вітання до Дня Збройних Сил України
- День Святого Миколая
- Свято Нового року
- Відеопривітання до Дня Соборності України
Протягом ІІсеместру 2022-2023н.р. у школі проводилися такі заходи:
- День соборності України
- Міжнародний день пам′яті жертв Голокосту
- День пам′яті героїв Крут
- До дня безпечного інтернету була проведена бесіда «Разом до безпечного інтернету»
- До міжнародного дня закоханих була проведена пошта до дня закоханих
- 16 лютого 2023року прийняли участь у сільському заході по збору коштів на ЗСУ. Була організована виставка-продаж дитячих виробів та виставка малюнків на патріотичну тематику.
- Серед учнів школи проводилися бесіди: «Милосердя і доброта – людства два крила»
- 20.02.23р. Вшанування Героїв Небесної Сотні
- Заходи до міжнародного дня рідної мови
- До річниці початку російського вторгнення в Україну з участю дітей школи був створений відеоролик, також проведені бесіди з учнями усіх класів на дану тематику.
- 08.03 з учнями школи були проведені святкові привітання для працівників товариства Нива, сільської ради, школи. Була прведена виставка творчих робіт учнів школи до дня жінки.
- До всесвітнього дня телебачення з використанням ІКТ проведена бесіда «Моя школа»
- До дня українського добровольця випущений відеоролик з участю учнів школи
- З 15.03 по 19.03 проведений тиждень щастя
- 20.03 з учнями початкових класів був проведений захід, присвячений дню казки
- 21.03 день поезії. Проводилися бесіди з учнями початкових класів: «Поезія – це пісня»
- 22.03 день води. Проводилися бесіди, розповіді, показ мультфільмів, відеороликів.
- До всесвітнього дня боротьби із туберкульозом проводилися бесіди медичним працівником школи із учнями 1-11класів
- «Поринь у Всесвіт» - заходи до дня авіації і космонавтики
- Виставка творчих робіт до дня Великодня
- 17.04 – 19.04 тиждень довкілля
- 26.04 бесіди, відео, презентації присвячені Чорнобильській трагедії
- Тиждень пам′яті. Заходи, присвячені тижню пам′яті
- 14.05 «Україна – європейська держава»
- 15.05 година історичної пам′яті «Жертви політичних репресій»
- 18.05 до дня вишиванки весняний хоровод «Сорочку мати вишила мені»
- 31.05 Свято останнього дзвоника
Цей перелік можна продовжувати. Нажаль у зв'язку з карантином та військовим станом більшість заходів проводились в межах класів.
Морально-правове виховання учнів школи реалізовувалося через проведення тижня правової освіти у жовтні 2022 року, Всеукраїнського тижня права у грудні 2022 року, тематичних виховних годин:
- конкурс кросвордів на правову тематику (8-11 класи);
- казкова правова вікторина (1-4 класи);
- відеолекторій на правову тематику «Казкові герої в країні прав і обов’язків», «Абетка прав дитини» тощо (1-4 класи);
- орієнтовні заходи на правову тематику(8-11 класи).
У школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки.
Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей і сім'ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми. Проводять роботу по залученню учнів до роботи у класі та в школі.
Кропітку роботу з учнями з попередження правопорушень пропусків занять без поважних причин, порушень дисципліни проводили класні керівники.
Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на засіданнях педради, нарадах, засіданнях МК класних керівників.
Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття
навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі,
адміністрація школи.
Для учнів молодшого шкільного віку проведено цикл виховних заходів: гра-бесіда «Ти і твої старші приятелі», години народознавства «Дитячі забавки».
У молодшому шкільному віці у дітей формуємо уявлення про національні символи України – Герб, Прапор, Гімн України, початкове знання про громадянство. Зі старшими школярами учитель правознавства провела ряд диспутів, бесід за круглим столом по розділах Конституції України:
«Конституція – основний закон України».
Проте виховна робота починається у родині, а не у школі і саме родинне виховання відіграє провідну роль. Нагадую, що згідно законодавства нашої держави відповідальність за виховання дітей покладено на батьків. Але частина батьків не належно виконують свої обов’язки і вважають, що це повинна робити школа. Нехтування культурою поведінки вдома в деяких сім’ях і байдужість до виховання дітей приводить до негативних результатів. Сьогодні ми стикаємося з питаннями, які непокоять педагогічний колектив а саме:
- культура поведінки дітей;
- використання гаджетів (смартфони);
- надмірна опіка батьків;
- відсутність контролю з боку батьків.
Кількісно-якісний склад педагогічних працівників
У школі працює 21 учитель, із них:
мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст вищої категорії” |
8 |
мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст першої категорії” |
5 |
мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст другої категорії” |
3 |
мають кваліфікаційну категорію спеціаліст(бакалавр) |
2 |
мають кваліфікаційну категорію спеціаліст(молодший) |
3 |
Маютьзвання: |
|
Старший учитель |
2 |
Учитель-методист |
2 |
З метою зростання фахової майстерності учителів та вивчення систем роботи у школі щорічно проводиться атестація.
Атестація педпрацівників 2023 рік
№ з/п |
ПІБ учителя |
Посада |
Встановлена категорія |
1. |
Іванча В.П. |
Учитель математики |
Вища, учитель - методист |
2 |
Дерев’янко Є.О. |
Учитель англійської мови |
Базова вища, спеціаліст |
Підвищення кваліфікації у 2022 році.
Для формування методологічної та теоретичної компетентності, поглиблення соціально-гуманітарних і психолого-педагогічних знань протягом 2022 року педагогічні працівники закладу успішно пройшли курси на базі ЧОІПОПП та онлайн-курси на платформах онлайн-освіти:
№ з/п |
ПІБ учителя |
On-line курси |
Назва |
Кіль-кість годин |
1. |
Андрейко Т.К.
|
ЧОІПОПП
EdEra
ЧОІПОПП
|
Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал громадянської та історичної освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал природичної освітньої галузі в умовах НУШ
Оцінювання без знецінювання Про дистанційний та змішаний формати навчання Підвищення кваліфікації вчителів історії, правознавства та громадянської освіти |
32
16
30 50
90 |
2. |
Рудь С.В.
|
ЧОІПОПП
EdEra |
Підвищення кваліфікації учителів інформатики Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал інформативної освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал природничої освітньої галузі в умовах НУШ Участь батьків у організації інклюзивного навчання |
30
16
16
16
3 |
3. |
Ткаченко Т.П.
|
EdEra
ЧОІПОПП
EdEra |
Оцінювання без знецінювання Нові підходи у викладанні предметів. Практика НУШ Підвищення кваліфікації вчителів української мови та літератури Школа для всіх |
30
6
90
30 |
4. |
Божко Т.В.
|
EdEra
ЧОІПОПП |
Участь батьків у організації інклюзивного навчання
Вступ до раннього втручання
Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал мовно-літературної освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації керівників ЗЗСО з питань впровадження Державного стандарту базової середньої освіти в умовах НУШ |
3
30
16
16 |
5. |
Совайло О.І.
|
EdEra
|
Оцінювання без знецінювання |
30 |
6. |
Шморгун В.Г.
|
EdEra
|
Участь батьків у організації інклюзивного навчання Вступ до раннього втручання Недискримінаційний підхід у навчанні |
3
30
32 |
7. |
Іванча В.П. |
EdEra |
Про дистанційний та змішаний формати навчання |
50 |
8. |
Розсоха Л.М. |
ЧОІПОПП
ЧОІПОПП |
Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал мистецької освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації вчителів образотворчого мистецтва та керівників гуртків Підвищення кваліфікації бібліотекарів |
16
16
90
30 |
9. |
Пшиченко Н.І. |
ЧОІПОПП
EdEra ЧОІПОПП |
Підвищення кваліфікації учителів початкових класів з актуальних питань роботи з учнями 1-х класів НУШ Знай свою Україну. Різдво Підвищення кваліфікації вчителів початкових класів |
16
30 90 |
10 |
Кулик Я.М. |
EdEra Прометеус EdEra |
Знай свою Україну. Різдво Упішне вчителювання – прості рецепти на щодень Сміливі навчати |
30 30
6 |
11. |
Полякова І.М. |
EdEra |
Знай свою Україну. Різдво |
30 |
12. |
Дерев’янко Є.О. |
ЧОІПОПП |
Спеціалізована підготовка вчителів англійської мови у 5-6 класах НУШ |
40 |
13. |
Лисенко К.Д. |
EdEra ЧОІПОПП |
Недискримінаційний підхід у навчанні Спеціалізовані курси підвищення кваліфікації « Основи медичних знань» |
32
30 |
14. |
Шепель В.В. |
ЧОІПОПП |
Знай свою Україну. Різдво Підвищення кваліфікації вчителів української мови та літератури |
30
90 |
15. |
Бондаренко О.В. |
ЧОІПОПП
EdEra |
Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал математичної освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал інформатичної освітньої галузі в умовах НУШ Зелене світло Землі Школа для всіх |
16
16
10 30 |
16. |
Шепель Ю.А. |
ЧОІПОПП
Дія |
Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал природничної освітньої галузі в умовах НУШ та які одночасно є керівниками ЗЗСО Основи кібергігієни
|
32
3 |
17. |
Ряблус Н.П. |
ЧОІПОПП
EdEra
|
Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал освітньої галузі «Фізична культура» в умовах НУШ Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал мистецької освітньої галузі в умовах НУШ Основи здорового харчування учнів 1-4 класів
Знай свою Україну. Різдво |
16
16
8
30 |
18 |
Піскун А.С. |
ЧОІПОПП |
Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал громадянської та історичної освітньої галузі в умовах НУШ Підвищення кваліфікації учителів ЗЗСО, які реалізують компетентісний потенціал природичної освітньої галузі в умовах НУШ |
32
16 |
19 |
Мисенко Є.С. |
EdEra |
Знай свою Україну. Різдво |
30 |
20 |
Піддубна Л.М. |
EdEra |
Участь батьків у організації інклюзивного навчання Усе,що треба знати для забезпечення прав підлітків в Україні |
3
20 |
План самоосвіти вчителів на 2023 рік
|
ПІП |
посада |
Теми (напрями, найменування) |
Обсяги (тривалість) год./ЄКТС |
Суб’єкт підви-щення кваліфікації |
Строки |
1. |
Шепель Ю.А. |
Директор Учитель фізики та інформатики |
Державна політика щодо забезпечення якості освіти. |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах, ЧОІПОПП |
Згідно графіка |
2 |
Рудь С.В. |
Учитель трудового навчання |
Поглиблення фахової, науково-методичної компетентності педагога |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
3 |
Ткаченко Т.П. |
Учитель української мови та літератури |
Компетентісний підхід та особливості соціалізації в умовах створення єдиного освітнього простору |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІПОПП
|
Згідно графіка |
4 |
Божко Т.В. |
ЗНВР Учитель зарубіжної літератури |
Самоосвітня компетентність учителя – один із шляхів підвищення професійної майстерності |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
5 |
Совайло О.І. |
Учитель хімії та біології |
Робота щодо підвищення якості освіти |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
6 |
Шморгун В.Г. |
Асистент учителя |
Організація інклюзивного навчання . Адаптація та модифікація програм |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
7 |
Іванча В.П. |
Учитель математики |
Вивчення нових наукових ідей, найактуальніших педагогічних проблем у відповідності до науково-методичної проблеми школи |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
8 |
Розсоха Л.М. |
Учитель трудового навчання бібліотекар |
Ознайомлення із програмами освітніх платформ |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІППО |
Згідно графіка |
9 |
Пшиченко Н.І. |
Учитель початкових класів |
Впровадження інновацій в навчанні |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІППО |
Згідно графіка |
10 |
Кулик Я.М. |
Учитель початкових класів |
Робота над сучасними тенденціями розвитку освіти |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
11 |
Полякова І.М. |
Учитель початкових класів |
Ознайомлення із програмами освітніх платформ |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
12 |
Дерев’янко Є.О. |
Учитель англійської мови |
Ознайомлення із програмами освітніх платформ |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІППО |
Згідно графіка |
13 |
Лисенко К.Д. |
Учитель початкових класів |
Використання цифрових ресурсів для організації дистанційного навчання |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІППО |
Згідно графіка |
14 |
Шепель В.В. |
Учитель української мови та літератури |
Ознайомлення із програмами освітніх платформ |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІППО |
Згідно з графіком |
15 |
Бондаренко О.В. |
Учитель фізики та інформатики |
Вивчення та впровадження ІКТ на уроках фізики, інформатики та астрономії |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
16 |
Андрейко Т.К. |
Учитель історії та право -знавтва |
Використання ІКТ на уроках історії та правознавства як засіб підвищення освітньої компетентності учнів |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІППО |
Згідно графіка |
17 |
Піскун А.С. |
Учитель історії та географії |
Державна політика щодо забезпечення якості освіти. |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
18 |
Ряболус Н.П. |
Вихователь ГПД |
Поглиблення фахової, науково-методичної компетентності педагога |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
19 |
Сухому-дренко В.С. |
Педагог-організатор |
Компетентісний підхід та особливості соціалізації в умовах створення єдиного освітнього простору |
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах ЧОІППО |
Згідно графіка |
20 |
Піддубна Л.М. |
Соціальний педагог |
Оволодіння досягненнями педагогічної науки, підвищення загальнокультурного та професійного рівня
|
За накопичу вальною системою |
Курси на онлайн-плат формах |
Згідно графіка |
Робота соціального захисту учнів
Кожний класний керівник 1-11-х класів на початку вересня сформував базу даних учнів класу – « соціальний паспорт класу» у якому зазначив категорії дітей, які потребують максимальної уваги, зокрема:
- 5 дітей з інвалідністю;
- 60 дітей з багатодітних сімей;
- 4дітей, батьки яких були учасниками АТО ТА 2 ООС (Афганістан);
- 7 дітей-напівсиріт;
- 2 дітей проживають у дистанційних родинах(у родичів без опіки);
- 11 дітей з неповних сімей;
- 6 дітей проживають у сім'ях, які опинились у СЖО;
- 8 дітей одиноких матерів;
- 2 дітей, які знаходяться на утриманні мобілізованих батьків;
- 8 дітей батьки яких мобілізовані;
- 3 дітей потерпілих від ЧАЕС;
- 4 дітей ВПО.
З лютого по травень 2023 навчального року соціальним педагогом були розроблені заходи щодо роботи Ради з профілактики правопорушень та оформлені індивідуальні плани роботи з учнями, які схильні до правопорушень. Відновлювалась база даних різних категорій учнів.
Під час проведення індивідуальних бесід з класними керівниками, були визначені діти, які безпосередньо потребують особливої уваги з боку соціального педагога. З учнями систематично проводились групові та індивідуальні бесіди для здійснення корекційного впливу на їх поведінки на уроках, перервах та в позаурочний час.
З учнями 1-11 класів проводила анкетування по темах:
- « BULING»;
- « Моє ставлення до школи»;
- « Булінг та його прояви в підлітковому віці»;
- « Моє ставлення до школи та самого себе»;
- « Я та Булінг».
Проводилася вікторина патріотичної тематики для учнів 1 – 4класів:
- «Що ти знаєш про Україну?».
Переглядали відео-презентації «Золоті правила успішних школярів» та
«Про дружбу та вміння товаришувати».
На внутрішкільному обліку Зорівської ЗОШ знаходилося 18 учнів.
Протягом навчального року систематично проводились такі бесіди з учнями, які порушують дисципліну і пропускають заняття без поважних причин.
-Бесіда про поведінку на уроках та у школі;
- «Я чемний»;
- «Культура спілкування з однокласниками»;
- «Умій стримувати себе»;
- «Чи можна змінити свій характер?»;
- «Не сперечатися із дорослими, які мене оточують»;
- Бесіда про охайність та бережливість;
- «Мене хвалять батьки за…. »;
- «Чи може навчання бути в радість?»;
- «Про вживання ненормативної лексики»;
- «Я маю терпіння…»;
- «Я поважаю думку інших»;
- « Правила поведінки на перерві»;
- «Моє ставлення до навчання»;
- «Як стримувати свої емоції»;
- «Мої обов'язки у родині»;
- «Як виховати волю?»;
- «Поведінка під час перерви»;
- «Як покращити мої успіхи»;
- «Як керувати своїм настроєм»;
- «Булінг – в шкільному середовищі»;
- «Я хочу бути хорошим другом»;
- «Поважати думку однокласників»;
- «Поведінка під час канікул»;
-Індивідуальна консультація «Зовнішній вигляд учня»;
-Інструктаж про поводження з підручниками та шкільним майном.
Соціальний педагог відвідував таких дітей вдома, найчастіше Кикотів, Євичів, Булатецьких, Вайдичів.
Дітей з категорії складні життєві обставини (Булатецькі та Кикоті) неодноразово відвідували вдома, проводили бесіди з батьками на різноманітну тематику, проводили консультування, складалися акти обстеження житлово – побутових умов проживання дітей.
З дітьми цієї категорії проводилася така робота:
- Анкетування «Булінг та його прояви»;
- Бесіда «Булінг та його прояви»;
- Скажи булінгу «Ні»;
- Перегляд мультфільмв, які допоможуть запобігти цькуванню серед дітей :
1.Жив собі чорний кіт.
2.Про пташок.
3.Гидке каченя.
4.Вірте у любов, вірте у Різдво.
5.Курка,яка несла всяку всячину.
6.STOP - булінг поради дітям .
7.«Ти і поліція».
8.«Булінг в школі».
- Бесіда «Поведінка на уроках , відносини з дітьми»
- Розмова велася в автобусі «Правила поведінки в шкільному автобусі»
- Анкетування «Твоє ставлення до школи»
- Бесіда «Права та обов'язки дітей»
- Мультфільми які вчать робити добро Мультфільми про справжню дружбу: «Струмочок», «Пригоди лісових друзів», «Своїх друзів бережіть».
- Бесіда «Жорстокість і насильство»
- Бесіда «Як вести себе з меншими учнями у школі»
- Спілкування з елементами тренінгу " Я та мій клас."
- Бесіда «Дружба в житті людини»
- Бесіда «Насильство в сім’ї та школі »
- Бесіда з елементами діалогу "Чи вміємо ми спілкуватися?"
- Бесіда «Я відповідаю за своє здоров'я»
- Мультфільми «Про дружбу, умій товаришувати», «Правила дружби», «Старший брат – гармонія відносин»
Проведено бесіди на тему:
- «Базовий набір життєвих навичок,що мають опанувати діти ».
- «10 речей ,яких треба навчити дитину до 10 років».
- «Якими соціальними навичками повинні володіти »
Перегляд відео
- «Для дітей на кожен день» -слушні поради»
- «Корисні звички набуваємо та про здоров'я дбаємо»
- «Здоров'я – основа життя »
Заняття « Небезпечні речі»
Ознайомлення із соціумом «Шкідлива та корисна їжа».
Відвідування учнями школи
На виконання Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 №684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів», з метою забезпечення конституційного права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти в школі, удосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням учнів в школі важливим завданням є контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.
Протягом навчального року на постійному контролі перебувала шкільна документація (книги обліку відсутніх, класні журнали, медичні довідки, письмові пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках), проведено рейд контролю за відвідуванням.
Щоденно ведеться контроль за відвідуванням учнями школи: вчителями-предметниками на уроках, класними керівниками на сторінках Зведеного обліку відвідування в класних журналах (відповідно до Вказівок до ведення класного журналу) та журналі «Облік відвідування учнями школи», в якому на першому уроці соціальний педагог записує прізвища відсутніх учнів. Адміністрацією школи вивчається питання відвідування, аналізується в наказах, на педрадах.
Класний керівник збирає матеріали, які засвідчують причину пропусків уроків: пояснювальні записки від батьків, довідки з медичних закладів.
Питання відвідування учнями школи постійно знаходиться на контролі адміністрації школи, соціального педагога.
Аналіз відвідування учнями занять показав, що частина учнів пропускали заняття з поважних причин.
З метою якісного відвідування учнями школи потрібно:
- Забезпечити постійний контроль за охопленням навчанням учнів та їх відвідуванням.
- Активно застосовувати різноманітні форми підвищення мотивації учнів до навчання.
- У кожному конкретному випадку відсутності учнів на уроках невідкладно з'ясовувати причину, встановлювати місце перебування дитини, інформувати батьків, або осіб, що їх замінюють.
- Проводити постійний моніторинг відвідування учнів та рекомендувати батькам систематично інформувати класних керівників про відсутність їх дитини в школі.
- Проводити аналіз психологічного клімату в учнівських колективах.
- Проводити анкетування, індивідуальні бесіди, корекційну роботу з учнями, схильними до пропусків уроків без поважних причин.
- У разі, якщо причиною невідвідування учнем занять є конфлікт в учнівському колективі, надавати психологічну допомогу та вживати заходів для усунення конфліктної ситуації.
- Активно використовувати педагогічний потенціал батьківських комітетів та громадських організацій для впливу на учнів, які без поважних пропускають навчальні заняття, їх батьків або осіб, які їх замінюють.
- У випадку, якщо учень систематично або тривалий час не відвідує школу без поважних причин, залучати до виховної роботи з ним службу у справах неповнолітніх.
Батькам слід пам'ятати, що саме вони відповідальні за навчання, виховання і розвиток дітей, а тому зобов'язані забезпечувати відвідування учнями уроків у освітньому закладі.
Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається в діяльності педагогічного колективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій освітнього процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації.
Відповідальна за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності – заступник директора з навчально-виховної роботи Божко Т.В.
На початок навчального року були проведені випробування спортобладнання, стан споруд на спортивному майданчику та оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах та шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки, паспорт санітарно-технічного стану школи.
У наказі по школі передбачено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу та в позаурочний час, попередження дитячого травматизму, за електрогосподарство в школі.
Питання охорони праці обговорюються на засіданнях педрад та на нарадах при директорові.
Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці обговорювалися на класних годинах.
Щомісячно(іноді за потребою) учні 1-11 класів проходять перевірку на педикульоз.
Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі школи.
Будівля школи та приміщення закладу забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем (пожежним щитом). Вогнегасники наявні, перезаряджені, розміщені у легкодоступних місцях, які унеможливлюють їх пошкодження.
У серпні 2022 року було облаштоване укриття на 80 осіб.
По всій школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.
Згідно санітарних, пожежних норм і правил, школою отримані Паспорт готовності школи до нового навчального року, акт опору ізоляції та контуру заземлення.
Відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників школи. Проведено інструктажі з працівниками і учнями з безпеки життєдіяльності. Проведено вступні інструктажі з охорони праці та інструктажі з охорони праці на робочому місці.
На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів з безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом із тим ще залишаються показники травматизму дітей на уроках фізкультури, перервах. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями.
Інформатизація освітнього процесу
Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2022/2023 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій як і в минулому році були:
-
- використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання;
- формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;
- удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу;
- оптимізація освітнього менеджменту на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;
Головною метою закладу освіти є надання нового підходу до інформатизації системи освіти, що передбачає виконання наступних складових:
- забезпечення проведення освітнього процесу в умовах змішаного режиму роботи школи;
- створення умов для оволодіння учнями та вчителями сучасними інформаційними і комунікаційними технологіями;
- підвищення якості навчання завдяки використанню інформаційних ресурсів Internet;
- інтенсифікація освітнього процесу й активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- створення умов для широкого впровадження нових інформаційних технологій в навчальний процес;
- підвищення ефективності управління навчальним закладом освіти.
У школі використовується програма «КУРС: Школа» (відповідальний Рудь С.В.), яка зареєстрована (Свідоцтво ВР № 01110 от 07.08.2009) та схвалена (№ 14/18-1597 від 23.04.2010) Міністерством освіти та науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Наша школа приєднана до єдиної бази даних загальноосвітніх навчальних закладів.
У школі забезпечено функціонування офіційної сторінки школи на сайті Зорівської сільської ради та її інформаційне наповнення, розробляється власний сайт школи.
В закладі освіти за допомогою мобільного додатку Viber створено групу «Рідна школа» (адміністратор Бондаренко О.В.), куди надходять всі необхідні матеріали про шкільні проблеми та доводяться до відома батьків педагогічні новини в освіті, створені групи для спілкування у соціальних мережах по класах.
Очікувані результати:
-
-
- удосконалення системи управління освітнім процесом за рахунок використання комп’ютерно-орієнтованих засобів збирання та опрацювання інформації;
- забезпечення доступу до інформаційних ресурсів педагогічних працівників та адміністрації закладу з метою отримання оперативної інформації від органів управління, новинами про сучасні педагогічні технології тощо.
-
У своїй діяльності комп’ютер використовують директор, секретар, заступник директора, соціальний педагог, педагог-організатор, бібліотекар, медична сестра, всі педпрацівники. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі «Курс: Школа».
Що стосується безпосередньо освітнього процесу, то комп’ютеризація і інформатизація закладу на сьогодні задовольняє потреби освітнього процесу. У школі функціонує 2 комп’ютерні класи, мультимедійне обладнання. Всі комп’ютери підключено до мережі Інтернет. Проведено заміну роутерів для покращення якості мережі школи. Замінено на нові 7 ноутбуків вчителів-предметників. Потребує подальшого вдосконалення шкільна мережа.
Значна частина методичної роботи, процес самоосвіти вчителів проводяться он-лайн.
Протягом року вчителі проводять уроки з використанням інформаційних технологій. Організовано обмін досвідом із використання комп’ютерних технологій шляхом відвідування уроків більш досвідчених колег, проведення навчальних занять з ІКТ.
При вивченні окремих тем учні отримували домашні завдання, у ході виконання яких використовувався комп’ютер. Активно використовувались комп’ютерні технології при проведенні предметних олімпіад, дистанційного навчання.
Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників.
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.
Вчителі щорічно проходять медичний огляд. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медичної сестри. Порушень у проходженні медичних оглядів працівниками школи не виявлялося, всі вони проходять його вчасно.
Учні також щорічно проходять медичне обстеження. За результатами медичного огляду на початку навчального року, відповідно до цих списків видається наказ по школі. З числа учнів формуються групи для занять фізичною культурою згідно рекомендацій лікарів. Нажаль, через невідповідальне ставлення деяких батьків, і на сьогодні є учні, які недопущені до занять фізичною культурою через відсутність довідки про проходження обов’язкового щорічного медогляду з медичного закладу.
В класних журналах ведеться «Листок здоров`я», в якому вказані результати медичного обстеження і рекомендації щодо занять на уроках фізичної культури.
В Зорівській загальноосвітній школі працює медична сестра Трава В.О.
Організаційна робота медичної сестри.
Ведеться відповідна документація.
Учні мають медичні довідки, з відповідними записами про стан здоров’я. Не всі учні мають щеплення відповідно до календаря щеплень.
Медичний огляд дітей проводиться згідно наказу МОЗ України «Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні» №434 від 29.11.2002 р. Огляд на педикульоз проводиться згідно наказу МОЗ України №38 від 28.03.1994 «Про організацію та проведення заходів по боротьбі з педикульозом».
Медичний працівник протягом року здійснює систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов. В приміщеннях Зорівської загальноосвітньої школи проводиться щоденне прибирання.
Медичною сестрою проводиться санітарно-просвітницька робота серед учнів, працівників та батьків (бесіди, перегляд фільмів, оформлення куточків здоров’я).
У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ, де запланована робота оздоровчого характеру з класом.
У школі наявний медичний кабінет, який розміщений на першому поверсі. Медичний кабінет забезпечується медикаментами, його обладнання відповідає вимогам (хоча і не в повному обсязі). Учнівські меблі школи відповідають віковим та фізіологічним особливостям учнів. У навчальних кабінетах дошки матові, освітлення закладу і класних приміщень відповідає санітарним нормам.
Організація харчування учнів у навчальному закладі
Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування в школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються одноразовим харчуванням за бюджетні кошти, 5-11 класів за кошти батьків 40% та бюджетні кошти 60% (згідно рішення Виконавчого комітету Зорівської сільської ради).
На початку навчального року та ІІ семестру 2022-2023 навчального року медичною сестрою та кухарем було складено і затверджено перспективне чотиритижневе меню, відповідно до якого розробляється щоденне меню. Розроблена картотека страв.
Налагоджено контроль за дотриманням на харчоблоці санітарних вимог щодо обладнання, прибирання, миття посуду, видачі готової їжі. Їдальня в належній кількості забезпечена миючими та дезінфікуючими засобами, проводиться щоденне прибирання з дезінфекцією та генеральне прибирання відповідно до санітарних правил та вимог, посуд миється із застосуванням дозволених миючих засобів. Контроль за роботою їдальні здійснюється адміністрацією школи, батьківським комітетом школи. У шкільній їдальні наявні усі необхідні журнали (відповідно до нормативних документів з організації харчування). Питання організації харчування періодично розглядаються на нарадах при директору.
Виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.
Шкільна їдальня знаходиться на балансі Зорівської сільської ради.
Учні перебувають у їдальні в супроводі чергових учителів. Всі карантинні вимоги виконуються.
Ретельно контролюється санітарний стан приміщень їдальні, різноманітність страв, дотримання меню, виконуються усі вимоги санітарно – епідеміологічної служби. Меню вивішено на видному місці при вході до обідньої зали. Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані. Усі ємності й інвентар промарковані. Санітарний режим на харчоблоці не порушується.
Медична сестра регулярно проводить бесіди з працівниками харчоблоку по дотриманню вимог законодавства в сфері харчування та санітарного режиму на харчоблоці.
Класні керівники систематично пояснюють батькам та учням важливість гарячого харчування для збереження здоров’я дитини. На даний час харчоблок забезпечений необхідним інвентарем хоча й не в повному об'ємі відповідно до нових санітарних норм. Стан харчоблоку задовільний. Роботу їдальні можна вважати задовільною.
Інформація про роботу бібліотеки
І. Завдання і напрямки роботи на рік.
Шкільна бібліотека здійснює свою роботу відповідно до «Положення про бібліотеку загальноосвітнього закладу» та вимог освітнього процесу школи.
На 1 вересня 2022 р. фонд бібліотеки становив 16218 примірників. З них художньої літератури - 13905 примірників, фонд підручників – 2313 примірників. По класах підручники розподіляються так: 1-4кл –425 примірників, 5-9кл – 1469 примірників, 10-11кл – 419 примірників.
Всього в бібліотеці записано 195 читачів.
Виходячи з основних принципів виховання, робота бібліотеки спрямовується за пріоритетними напрямками: патріотичним, моральним, правовим, економічним, художньо-естетичним вихованням.
Бібліотека задовольняє потребу дитини в пізнанні навколишнього світу, визначення свого місця в ньому, у вивченні історії, культури, природи та побуту краю.
В 2022-2023н.р. зверталася особлива увага на поглиблення роботи з читачами по український культурі, народознавству, екологічному вихованню, розвитку любові до рідного краю, його традицій. Бібліотечним читанням охоплено усіх учнів школи.
ІІ. Формування та задоволення читацьких потреб. Пропаганда діяльності бібліотеки.
- Постійно проводиться попереджувальна робота з боржниками.
- Зроблено аналіз читацьких формулярів, проведено перереєстрацію.
- Виділено окрему групу учнів із слабкою технікою читання.
- Складаються плани, тематичні списки читання для учнів, які проявляють інтерес до окремих тем та для обдарованих дітей.
- Проаналізовано попит на літературу з історії України.
ІІІ. Інформаційно-бібліографічна робота.
- Проведено цикл бесід по класах у бібліотеці:
а) Читач у бібліотеці (1-4);
б) Як берегти книгу (1-4);
в) Самостійний вибір книги (5-8);
г) Каталоги – які вони бувають (5-11).
2. Проводяться дні інформації нових надходжень.
3. Ведеться картотека «На допомогу шкільній програмі».
IV. Пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів.
- Взято участь у місячнику з вивчення правил дорожнього руху: – книжкова виставка «Знай правила дорожнього руху, як таблицю множення».
- Створено книжкову виставку до дня пам’яті жертв голодомору.
- Створено книжкову виставку «Черкащина – України рідної краса».
- Проведено до річниці від дня народження Т.Г.Шевченка – виставку малюнків, книжкову виставку «Т.Г.Шевченко – геній українського народу».
- Проводяться індивідуальні бесіди з читачами про прочитані книги.
V. Організація книжкових фондів, каталогів
- Систематично ведеться обробка, облік, розстановка нових надходжень.
- Вилучається застаріла література, загублена та непридатна для користування згідно нормативних документів.
- Редаговано алфавітний каталог.
- Звірено облікову документацію (сумарні книги на художню літературу, та підручники) в бухгалтерії сільської ради.
- Проведено інвентаризацію підручників.
VI. Робота з фондом підручників
- Проведено видачу підручників.
- Проаналізовано забезпеченість учнів підручниками, складено звіт в системі ІСУО про забезпечення учнів підручниками.
- Проведено в класах бесіди про бережливе ставлення до навчальної книги.
- Ведеться картотека облікових карток фонду шкільних підручників згідно з інструкцією.
- Забезпечено розміщення підручників відповідно до вимог.
- Організовано обмін підручників у кінці року.
- Ведеться обробка та облік нових надходжень, заміна картотек книг попередніх років видання.
- Підготовлено до списання застарілі підручники, оформлено надходження нових підручників.
Основні показники роботи бібліотеки за 2022/2023 навчальний рік
№ з/п |
Основні напрямки роботи |
Кількісні показники |
|
Усього учнів |
186 |
|
Із них : учнів-читачів |
170 |
|
вчителів та інших працівників |
32 |
2 |
Середня відвідуваність |
7 |
3 |
Кількість книжкових виставок |
8 |
4 |
Кількість бесід |
12 |
5 |
Кількість оглядів літератури |
3 |
6 |
Довідково-бібліографічна робота: |
|
7 |
Книжковий фонд на 01.09.2022 становив: |
|
|
художня література |
13905 |
|
фонд підручників |
2313 |
8 |
Книговидача |
~ 8 |
9 |
Оборотність |
~ 0,6 |
10 |
Прочитуваність |
~ 0,6 |
11 |
Надходження фонду за 2022-23 н.р |
|
|
художня література |
16 |
|
підручники |
23(математика) |
12 |
Вибуло художньої літератури |
- |
13 |
Списання за 2022/2023н.р.(підручники) |
1596 |
Матеріальна база, забезпечення школи.
Для якісного проведення освітнього процесу звичайно необхідно створити належні умови. У 2022-2023 навчальному році фінансування школи проводилось з бюджету сільської ради. Оплата праці педагогічного колективу забезпечувалась освітньою субвенцією, оплата праці техперсоналу, енергоносії, матеріали проводилась з місцевого бюджету. В зв’язку із введенням військового стану і забезпечення підтримки армії фінансування школи зменшилось. Зменшилась оплата праці педпрацівників. Більша частина працівників з розумінням відносяться до цього. Значну допомогу школі надало СТОВ «Нива». По школі проведено певний об′єм робіт. Я вдячний заматеріальну підтримку з боку сільської ради, товариства, батьківської спільноти. Як показав досвід кошти які виділялися на школу забезпечують підвіз учнів, харчування, енергозабезпечення, тепловий режим. Надіюсь що в цьому році ситуація не погіршиться адже фінансування матеріальної бази школи повністю залежить від рішень громади та допомоги спонсорів. Спільними зусиллями в школі підтримуються умови для проведення навчання. У 2022-2023навчальному році:
- Переобладнано 1 кабінет на укриття, що дало змогу працювати школі в змішаному режимі;
- Забезпечено укриття необхідним обладнанням та матеріалами;
- Організовано роботу ГПД для учнів 1-4 класів;
- Організовано підвіз учнів із Вершини Згарської, Мехедівки, Богданівки, Квітневого;
- Організовано і здійснюється харчування всіх учнів школи, які навчаються на очній формі навчання;
- Підтримується температурний режим роботи школи;
- Придбано у кабінет 1 класу НУШ меблі, комп’ютерну техніку, наочність, канцтовари;
- Замінено на нові 7 ноутбуків у різних кабінетах школи;
- Доукомплектовується харчоблок технікою та реквізитом;
- Забезпечується школа миючими та дезінфікуючими засобами, антисептиками частково масками;
- Проводився ремонт та поновлення електромережі по школі;
- Проводились поточні ремонти електромережі в приміщеннях школи, майстерні, тиру;
- Проведено ремонт покрівлі тиру;
- Закуплено та роздано дітям подарунки та призи на день Святого Миколая;
- Закуплено та роздано дітям подарунки та призи на Новий рік;
- Вручено керівництвом товариства подарунки випускникам;
- Організовано безкоштовно атракціони та солодощі на день захисту дітей (СТОВ Нива);
- тощо.
Хочу просити допомоги і подальшої співпраці з батьками у вирішенні питань:
– забезпечення їдальні овочами,з метою здешевлення харчування ;
- поточні ремонти кабінетів що є класними кімнатами;
- облаштування укриття у підвальному приміщенні школи у разі початку робіт.
Умови досягнення головних завдань школи
Найважливішою умовою досягнення головних завдань школи є комплексне вирішення проблем, пов`язаних зі структурою освіти, її змістом, науково-методичним, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням, а саме:
- розвиток системи освіти як національної (філософія освіти, принципи, зміст);
- демократизація системи освіти;
- орієнтація науково-методичної роботи вчителів на реалізацію сучасних ефективних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду, яка забезпечує широку інтеграцію з освітніми системами України та зарубіжних країн;
- пошук шляхів і способів диференціації та індивідуалізації навчання, розробка різних варіантів навчальних планів та програм;
- створення оптимальних умов для розвитку інтересів, здібностей, творчості, виходячи із завдань програми «Обдаровані діти»;
- створення в педагогічному колективі умов для креативної діяльності, атмосфери творчості, пошуку нових ідей у модернізації форм, методів і способів освітнього процесу шляхом науково-педагогічного та інформаційного забезпечення;
- забезпечення школи сучасним комп`ютерним обладнанням і програмами, автоматизація процесу управління школою;
- вирішення питань про додаткове фінансування школи з метою оновлення навчально-матеріальної бази, придбання програмно-методичного забезпечення, стимулювання найкращих учителів та обдарованих дітей.
Складовими частинами єдиної педагогічної теми є:
В управлінні:
- розробка і перехід на нові документи передбачені Законами України;
- оптимізація методичної роботи школи;
- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності;
- підвищення рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;
- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей;
- створення умов для педагогів-початківців з метою адаптації до освітнього процесу;
- розробка ефективної моделі науково-дослідницької роботи вчителів та учнів.
- забезпечення ефективних умов для особистісного і професійного зростання особистості педагога, досягнення ним вершин розвитку педагогічної діяльності.
У навчанні:
- реалізація принципу наступності у розвитку загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;
- повернення до очних форм навчання;
- посилення здоров’язберігаючого аспекту освітнього процесу шляхом активного використання певних технологій;
- управління результатами та якістю навчання;
- удосконалення системи роботи з обдарованим учнями;
У вихованні:
- виховання потреби здорового способу життя;
- педагогічна підтримка духовного, морального зростання школярів;
- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;
- управління процесом соціалізації учнів;
- розвиток активної розважально-пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час;
- соціальний захист та створення оптимальних умов навчання обдарованої молоді;
- розвиток елементів державно-громадського управління;
- орієнтація виховної діяльності освітнього закладу на реалізацію патріотичної складової;
- оптимізація діяльності щодо попередження правопорушень, негативних проявів у молодіжному середовищі;
- активізація правового виховання;
- розвиток фізкультурно-оздоровчого шкільного комплексу.
Психолого-педагогічні задачі:
- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників освітнього процесу;
- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;
- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;
- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості.
Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у освітньому процесі, так і в управлінській діяльності. Пріоритетним завданням є створення безпечних умов для проведення очного освітнього процесу.
У школі частково створені умови для безпечного навчання учнів. Проте потрібно продовжувати працювати над питанням створення укриттів для забезпечення 100% охоплення учнів очним освітнім процесом. Змішана форма навчання дає можливість якісно вчитись учням, які мають мотивацію до навчання. Але рівень знань учнів та бажання вчитися останнім часом знизились.
Висловлюю щиру подяку за співпрацю всім учасникам освітнього процесу, які під час військового часу брали активну участь у цьому процесі: воїнам ЗСУ - за можливість навчати дітей, учителям — за творчість, за любов до своєї професії, батькам, спонсорам та благодійникам — за розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю, технічному персоналу за їх щоденну працю в освітньому закладі та на його території.